Wirtualna influencerka podbija Instagrama! Idolka wielu młodych dziewczyn w rzeczywistości nie istnieje? - NoweMedium.pl

Wirtualna influencerka podbija Instagrama! Idolka wielu młodych dziewczyn w rzeczywistości nie istnieje?

Pierwsza wirtualna influencerka w Korei Południowej podbija serca fanów. Czy jest to nowy model biznesowy, który zawładnie światem?
Wirtualna influencerka podbija Instagrama! Idolka wielu młodych dziewczyn w rzeczywistości nie istnieje?/ fot. https://www.instagram.com/p/CkK84Jchp0v/
Wirtualna influencerka podbija Instagrama! Idolka wielu młodych dziewczyn w rzeczywistości nie istnieje?/ fot. https://www.instagram.com/p/CkK84Jchp0v/

Rozy jest południowokoreańską “wirtualną influencerką”, cyfrowo wyrenderowanym człowiekiem, który jest tak realistyczny, że niełatwo ją pomylić z żywą istotą. Czy to przyszłość social mediów?

Zobacz więcej: Wiedźmin traci swoją gwiazdę, Henry Cavill odchodzi z serialu. Kto go zastąpi?

Zobacz więcej: Edyta Górniak przestrzega przed Halloween. “Przestrzeń dla nieproszonych gości”

Na instagramie widzimy zdjęcia i filmy 22-letniej Koreanki z Południa, która prowadzi intensywne życie – podróżuje po świecie, jest modelką, ubiera się w stylowe stroje i bierze udział w prestiżowych wydarzeniach. Jej profil w ogóle nie prowadzi do podejrzeń, przez co wiele obserwujących może nie wiedzieć, że Rozy nie jest prawdziwym człowiekiem.

Rozy – jest pierwszym w Korei Południowej wirtualnym influencerem. Choć koncepcja wirtualnych influencerów nie jest nowa, Gwiazda jest pierwszą, która została stworzona przy użyciu technologii modelowania 3D. Debiutując na Instagramie w sierpniu 2020 roku, Rozy została przedstawiona jako młoda Koreanka o wyglądzie preferowanym przez tak zwaną “generację MZ” w Korei Południowej – tych, którzy mieszczą się gdzieś pomiędzy millenialsami a generacją Z. Są to nieskazitelna skóra, pełne usta i smukłe nogi. Pracuje jako piosenkarka, modelka i DJ

Wiele dużych firm w Korei chce wykorzystać Rozy jako model” – powiedział Baik Seung-yup, dyrektor generalny Sidus Studio X. “W tym roku spodziewamy się z łatwością osiągnąć ponad dwa miliardy wonów koreańskich (około 1,52 miliona dolarów) zysku, tylko dzięki Rozy“.
Dodał, że wraz ze wzrostem popularności gwiazdy, firma zainteresowała więcej sponsorów luksusowych marek, takich jak Chanel i Hermes, a także magazynów i innych firm medialnych.

Stworzenie wizerunku gwiazdy zajmuje twórcom od kilku godzin do kilku dni, a w przypadku reklamy wideo od dwóch dni do kilku tygodni. To znacznie mniej czasu i pracy, niż wymaga produkcja reklamy z udziałem prawdziwych ludzi – gdzie tygodnie lub miesiące można spędzić na poszukiwaniu lokalizacji i przygotowaniu logistyki, takiej jak oświetlenie, włosy i makijaż, stylizacja, catering i edycja postprodukcji.
Co równie ważne: wirtualni influencerzy nigdy się nie starzeją, nie męczą i nie wzbudzają kontrowersji… w przeciwieństwie do ludzi.

Świat reklam oraz sponsorów jest zachwycony nowym modelem zarobku, czy jednak to wystarczy aby zgromadzić rzeszę fanów i generować milionowe przychody poza Koreą?

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *