Burger King wkurzył katolików i teraz przeprasza. Poszło o użycie słów Jezusa w reklamie - NoweMedium.pl

Burger King wkurzył katolików i teraz przeprasza. Poszło o użycie słów Jezusa w reklamie

Wokół popularnej sieci fast food pojawiła się afera. Katolicy bojkotują Burger Kinga za parafrazę słów Jezusa w swojej reklamie. Firma postanowiła wystosować przeprosiny.
fot. twitter

Znana sentencja mówi, że “reklama jest dźwignią handlu”. Trudno się z tym nie zgodzić – wyszukana i kreatywna reklama potrafi zachęcić potencjalnych klientów do zakupu konkretnych produktów, a nawet dłuższego przywiązania do marki. Sztuką jest jednak stworzyć taką reklamę, która trafi do potencjalnych odbiorców i zostanie im w pamięci.

Burger King niechcący chyba trochę przedobrzył z oryginalnym przekazem swojej reklamy i zamiast zyskać nowych klientów załatwił sobie całą rzeszę wrogów.

Sieciówka wpadła na pomysł, aby wykorzystać atmosferę Wielkiego Tygodnia w Kościele Katolickim do promocji nowych, wegetariańskich burgerów. Wykorzystano tutaj słowa Jezusa z Ostatniej Wieczerzy, takie jak – “Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy“, czy “Ciało z mojego ciała“. Jeden z citylightów miał również kontrowersyjny napis: “Czy jesteś katolikiem i lubisz średnio wysmażone mięso? Nie pieprz się z dziećmi, lepiej przyjdź do Burger Kinga.”

Akcja wywołała sprzeciw katolików, którzy bardzo szybko rozpoczęli bojkot sieciówki. Na Twitterze powstał nawet hasztag – #BoicotBurgerKing

Burger King przeprasza i wycofuje reklamę

Sieciówka postanowiła bardzo szybko przeprosić, za (zdaniem katolików) obrazoburczą reklamę. W swoim wpisie na Twitterze poinformowali oni, że nie mieli na celu nikogo urazić, a także że reklama została już wycofana.

Źródło: media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.