Burger King wkurzył katolików i teraz przeprasza. Poszło o użycie słów Jezusa w reklamie

Znana sentencja mówi, że “reklama jest dźwignią handlu”. Trudno się z tym nie zgodzić – wyszukana i kreatywna reklama potrafi zachęcić potencjalnych klientów do zakupu konkretnych produktów, a nawet dłuższego przywiązania do marki. Sztuką jest jednak stworzyć taką reklamę, która trafi do potencjalnych odbiorców i zostanie im w pamięci.
Burger King niechcący chyba trochę przedobrzył z oryginalnym przekazem swojej reklamy i zamiast zyskać nowych klientów załatwił sobie całą rzeszę wrogów.
Sieciówka wpadła na pomysł, aby wykorzystać atmosferę Wielkiego Tygodnia w Kościele Katolickim do promocji nowych, wegetariańskich burgerów. Wykorzystano tutaj słowa Jezusa z Ostatniej Wieczerzy, takie jak – “Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy“, czy “Ciało z mojego ciała“. Jeden z citylightów miał również kontrowersyjny napis: “Czy jesteś katolikiem i lubisz średnio wysmażone mięso? Nie pieprz się z dziećmi, lepiej przyjdź do Burger Kinga.”
Akcja wywołała sprzeciw katolików, którzy bardzo szybko rozpoczęli bojkot sieciówki. Na Twitterze powstał nawet hasztag – #BoicotBurgerKing
Burger King przeprasza i wycofuje reklamę
Sieciówka postanowiła bardzo szybko przeprosić, za (zdaniem katolików) obrazoburczą reklamę. W swoim wpisie na Twitterze poinformowali oni, że nie mieli na celu nikogo urazić, a także że reklama została już wycofana.