Skandal w niemieckim KFC. Klienci mogli “świętować” z okazji rocznicy nocy kryształowej
Rocznica pogromu społeczności żydowskiej. KFC zaproponowało z tej okazji promocje
W nocy z 9 na 10 listopada obchodziliśmy 84. rocznicę nocy kryształowej, czyli ogólnokrajowego pogromu Żydów w Niemczech. Ówczesne służby w zorganizowany sposób przystąpiły do aresztowania ludności żydowskiej, niszczenia ich biznesów czy palenia synagog. W trakcie niesławnej nocy około 26 tysięcy osób trafiło do obozów koncentracyjnych a 91 straciło życie.
Noc kryształowa to historyczny początek zorganizowanej agresji i dyskryminacji wobec Żydów ze strony nazistów. To jeden z najbardziej niechlubnych momentów w historii Niemiec. Według jednej z teorii, wydarzenie to zawdzięcza swoją nazwę od potłuczonych witryn sklepowych, które prowadzili Żydzi. Przez całą noc zniszczono kilka tysięcy przedsiębiorstw.
Rocznica tych haniebnych wydarzeń to dzień zadumy i refleksji. Tym bardziej ogromne zdziwienie musiało wywołać powiadomienie, które otrzymali klienci KFC, jednej z najpopularniejszej sieci fastfood na świecie. Użytkownicy aplikacji mobilnej zostali poinformowani, że z okazji rocznicy mogą skorzystać z promocji i dobrać dodatkowy ser do kurczaka.
Za groteskową sytuacją ma stać komputer, który od jakiegoś czasu samodzielnie dobiera promocje i rabaty dla klientów aplikacji. Wszystko wskazuje na to, że odpowiedzialni za system informatycy nie pomyśleli o tym, aby uprzedzić algorytm przed tego typu niestosownymi sytuacjami. “Dobrze, że 1 września nie weszła promka z okazji napaści na Polskę” – pisze jeden z użytkowników Twittera.