Piłka nożna: projektanci odsłaniają karty. Sprawdzamy najciekawsze stroje na przyszły sezon
Dzisiaj nie wystarczy już dobra gra. Trzeba też dobrze wyglądać…
… i największe kluby w Europie doskonale zdają sobie z tego sprawę. W końcu wysoka sprzedaż nowych strojów oznacza wielomilionowe zyski, a popularność merchu przekłada się na zwiększenie wartości dla potencjalnych sponsorów, którzy są gotowi słono płacić za to, by znaleźć się na koszulkach takich gigantów jak Real Madryt, Manchester United czy Juventus.
Nic zatem dziwnego, że producenci co roku stają na rzęsach, aby wypuszczać na rynek coraz to atrakcyjniejsze modele. Największy udział w tym biznesie ma trzech producentów – Nike, Adidas oraz Puma, aczkolwiek zespoły z topu często też wchodzą we współpracę z takimi markami jak New Balance, Macron czy Umbro.
Zobacz też: Czy odgadniesz piłkarzy po klubach w których grali? Rozwiąż nasz quiz!
Coroczne odświeżenie futbolowej szafy to bardzo ważna cześć machiny finansowej jaką stał się futbol, a kibice z całego świata chętnie kupują rzeczy, dzięki którym mogą identyfikować się z ukochanymi barwami. Oczywiście warto pamiętać o tym, że każdy kij ma dwa końce. Producentom zarzuca się, że poprzez tak częste wymiany kompletów promują fast fashion, czyli zjawisko które przyczynia się do coraz krótszej “używalności” ubrań oraz sztucznego napędzenia produkcji.
Z okazji nowego sezonu sprawdzamy najciekawsze projekty, które już doczekały się swoich prezentacji.