Płatny Facebook już jest! Od dziś wybierzesz czy płacisz pieniędzmi czy własnymi danymi - NoweMedium.pl

Płatny Facebook już jest! Od dziś wybierzesz czy płacisz pieniędzmi czy własnymi danymi

Już dziś użytkownicy Facebooka dostaną możliwość wykupienia płatnej subskrybcji dzięki której wyłączone zostaną reklamy.
Płatny Facebook już jest! Od dziś wybierzesz czy płacisz pieniędzmi czy własnymi danymi
Płatny Facebook już jest! Od dziś wybierzesz czy płacisz pieniędzmi czy własnymi danymi, fot: Google Images/CreativeCommons

Meta, właściciel platform takich jak Facebook czy Instagram, wprowadza właśnie płatną subskrybcję. Od dziś użytkownicy Facebooka muszą zdecydować czy chcą zapłacić aby móc korzystać z portalu bez reklam. Mogą też kontynuować z korzystania z platformy jak dotychczas, w takim przypadku zapłacą jednak własnymi danymi. Taki sam los czeka użytkowników Instagrama.

Zobacz też: Twitter grozi Meta pozwem za stworzenie Threads. Musk uważa, że Zuckerberg skopiował Twittera

Subskrybcja lub reklamy

Zgodnie z najnowszymi przepisami wprowadzonymi przez Unię Europejską w celu ochrony danych użytkowników internetu, platformy nie mogą zbierać informacji o swoich użytkownikach w celu targetowania reklam.

Aby dostosować się do tych zmian i poniekąd obejść nowe przepisy, firma Marka Zuckerberga postanowiła wprowadzić opcję płatnej subskrybcji dla użytkowników swoich platform.

Użytkownicy od dziś mogą zdecydować czy chcą płacić za korzystanie z platform bez reklam, czy wolą korzystać z nich jak dotychczas – za darmo, z reklamami personalizowanymi pod nich przy użyciu zebranych o nich danych.

Tak czy inaczej użytkownik staje przed decyzją w jaki sposób zapłaci za korzystanie z platformy – czy ze swojego portfela za pomocą subskrybcji, czy jak dotychczas przy pomocy swoich danych używanych do targetowania reklam. Koniec końców, tak naprawdę wybieramy jedynie metodę płatności.

Możliwość wykupienia subskrybcji bez reklam dostępne będzie tylko na terenie Unii Europejskiej.

Zobacz też: Elon Musk oszalał? Biznesmen chce, aby Twitter/X przestał być darmowy

Ile kosztuje subskrybcja

Ochrona własnych danych przed wykorzystywaniem ich przez technologicznego giganta wydaje się kuszącym rozwiązaniem, okazuje się jednak, że jest to rozwiązanie dość kosztowne.

Do 1 marca 2024 miesięczny koszt subskrybcji wynosić będzie 9,99 euro, czyli około 45 zł w przypadku przeglądarki oraz 12,99 euro czyli aż 60 zł w przypadku aplikacji. Co ważne, do 1 marca jest to jedna opłata za wszystkie konta.

Po 1 marca 2024 za każde kolejne konto na Facebooku lub Instagramie dopłacić będziemy musieli 6 euro (około 26 zł) w przypadku korzystania z przeglądarki, lub 8 euro (około 35 zł) w przypadku korzystania z aplikacji.

Zobacz też: Jak wygląda Twitter rok po objęciu sterów przez Elona Muska? Platforma traci na każdym froncie

Źródło: Media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *