Homofobiczna reklama w gazecie Biedronki. Wydawca przeprasza

“Kropka TV” to gazeta, która dystrybuowana jest wyłącznie w sieci sklepów Biedronka. W najnowszym wydaniu magazynu pojawiła się reklama plastrów na erekcję, w której nie brakowało homofobicznych i seksistowskich haseł. Sprawę nagłośnił portal Queer.pl.
Nie pozwól, by za plecami nazywali Cię gejem! Odzyskaj 100% męskości, powiększ penisa i zyskaj twarde jak skała erekcje.
Reklama w KropkaTV
Zobacz też: Kolejny etap walki z zakazem handlu w niedzielę. Biedronka zamieni się placówkę medyczną?
W gazecie znajdziemy przede wszystkim program telewizyjny, opisy filmów i wywiady z celebrytami. Nie brakuje również reklam – między innymi takich, jak powyższa. Reklama skierowana była do mężczyzn i miała sugerować, że “prawdziwy mężczyzna” powinien obawiać się, że zostanie wzięty za osobę homoseksualną. Treść reklamy uderza jednak nie tylko w gejów, ale również w kobiety, które nazywane są “sztukami”, “laskami” i “dziewczynkami”.
KropkaTV przeprasza za homofobiczną reklamę
Po nagłośnieniu sprawy przez aktywistów sieć sklepów Biedronka poinformowała, że cały nakład magazynu został wycofany ze sprzedaży. Zapewniono również, że treści prezentowane w tygodniku będą sprawdzane bardziej wnikliwie. Do sprawy odniosła się również redakcja KropkaTV, która opublikowała na swoim profilu na Facebooku oświadczenie.
Szanowni Państwo, Drodzy Czytelnicy Kropki TV,
chcemy Was wszystkich z całego serca przeprosić za publikację w ostatnim wydaniu Kropki TV reklamy o treści jednoznacznie homofobicznej. Jako redakcja od zawsze stoimy na straży poszanowania ludzkiej godności i potępiamy wszelkie publikacje treści, której ją naruszają.
Niestety zawiodły nasze wewnętrzne systemy kontroli treści dostarczanych przez reklamodawców, które przez ostatnie 16 lat wydawania tygodnika działały bez zarzutu. Jest nam z tego powodu bardzo przykro i jeszcze raz chcielibyśmy za to bardzo przeprosić. To nie powinno się wydarzyć.
Chcielibyśmy także przeprosić naszego wieloletniego partnera – sieć sklepów Biedronka, która wprawdzie jest dystrybutorem KropkiTV, ale nie ma żadnego wpływu na treści redakcyjne i reklamy innych firm publikowane w tygodniku.
Kropka TV
Zobacz też: Jak się nie zestarzeć. Seksistowska reklama warszawskiej przestrzeni biurowej