Carrefour wycofuje ze sprzedaży wszystkie produkty należące do PepsiCo
Francuska sieć Carrefour poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży produktów należących do koncernu PepsiCo. Jako powód podano “niedopuszczalne podwyżki cen” przez producenta. Nie wiadomo dokładnie jak decyzja francuskiej centrali wpłynie na asortyment w polskich sklepach sieci.
Zobacz też: FIFA zmieni swoją siedzibę? Francja zaprasza do siebie federację i ma ku temu jasny powód
Zamiast produktów komunikat o “niedopuszczalnych podwyżkach”
Znana sieć sklepów Carrefour zdecydowała o zaprzestaniu sprzedaży produktów produkowanych przez koncern PepsiCo. Oznacza to, że z półek francuskiej sieci znikną nie tylko napoje Pepsi ale też produkty marek takich jak Lipton, Mirinda, 7up czy czipsy Lay’s i Doritos.
Decyzja w pierwszej kolejności dotknęła sklepów we Francji. Do banu na produkty PepsiCo dołączyć mają też sklepy sieci w Belgii, Hiszpanii i Włoszech. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi.
Do informacji o wycofaniu produktów PepsiCo odniósł się polski oddział sieci Carrefour. W oświadczeniu dla portalu money.pl zapowiedziano, że Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą. Nie wiadomo czy zapowiedziane “ograniczenie współpracy” oznacza, że produkty PepsiCo całkowicie znikną również z polskich półek sieci, i jeśli tak to kiedy się to wydarzy.
Tymczasem na półkach francuskich sklepów Carrefour zamiast produktów marek należących do koncernu PepsiCo, klienci mogą zobaczyć informację o braku produktu z powodu “niedopuszczalnych podwyżek cen”.
Zobacz też: Chińczycy pobili Teslę. Chińska firma liderem sprzedaży samochodów elektrycznych