6 owoców z najmniejszą ilością cukru - NoweMedium.pl

6 owoców z najmniejszą ilością cukru

Gdy mamy ochotę na coś słodkiego, warto sięgać po owoce. Sprawdź, które z nich mają najmniejszą ilość cukru i możesz je śmiało jeść.
pexels.com

Owoce są ważnym składnikiem naszej diety, ponieważ zawierają wiele składników odżywczych, witamin i minerałów. Gdy mamy ochotę na coś słodkiego warto po nie sięgać, zamiast zapychać się ciastem lub czekoladą.

Wiosna jest okresem, w którym sklepy przepełnione są świeżymi i sezonowymi owocami, jednak wiele z nich ma dużą ilość cukru. Jeśli szukasz niskokalorycznej słodkiej przekąski, sprawdź poniżej po jakie produkty sięgać. Przedstawiamy 6 owoców z najmniejszą ilością cukru.

Zobacz też: Bomby witaminowe, czyli 8 najzdrowszych polskich warzyw

#1 Maliny

Maliny zawierają jedynie 4 % cukrów oraz masę drogocennych właściwości. Owoce te od setek lat stosowane są w celach leczniczych. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B: B1, B2, B6, witaminę C i E, potas, wapń, fosfor, magnez czy żelazo. Maliny maja prozdrowotne działanie i świetnie sprawdzają się w walce z przeziębieniem, przy dolegliwościach żołądkowych i w stanach zapalnych jamy ustnej i gardła. Owoce te najlepiej jeść na surowo. Można je dodać do owsianki, przyrządzić koktajl lub dodać do ciasta.

pexels.com

#2 Grejpfrut

Grejpfruty są bogatym źródłem witaminy C, A, B i beta-karotenu i zawierają jedynie 7 % cukrów. Są jednym z najzdrowszych owoców na świecie i pozytywnie wpływają na urodę i zdrowie. Mają działanie antybakteryjne, antywirusowe, przeciwgrzybiczne, regulują ciśnienie, wzmacniają odporność oraz obniżają poziom cholesterolu. Owoc sprawdzi się w walce z zatruciem pokarmowym, w leczeniu wrzodów żołądka i dwunastnicy. Można go także stosować zewnętrznie jako środek na łuszczycę, atopowe zapalenie skóry lub grzybicę paznokci. Należy pamiętać, że sok z grejpfruta wchodzi w interakcje z lekami nasercowymi, obniżającymi ciśnienie i poziom cholesterolu. W przypadku zażywania tego rodzaju leków, należy skonsultować spożywanie preparatów grejpfrutowych z lekarzem.

Zobacz też: Pomysły na szparagi. Zobacz najlepsze przepisy na lekki, wiosenny obiad

pexels.com

#3 Jabłka

Jabłka zawierają 10 % cukrów, cenne witaminy, składniki odżywcze, antyoksydanty i błonnik. Pektyny znajdujące się w jabłku są rodzajem błonnika pokarmowego, który ma dobroczynne działanie na organizm. Pomaga on obniżyć poziom cholesterolu, glukozy we krwi, zwiększyć uczucie sytości oraz wyregulować pracę układu pokarmowego. Owoce są także bogatym źródłem potasu, który sprawdza się u osób walczących z nadciśnieniem tętniczym. Z jabłek możemy zrobić szarlotkę, racuchy, świeży sok, jednak najlepiej sprawdzą się w wersji na surowo.

pexels.com

#4 Arbuz

Arbuz zawiera 6 % cukrów i składa się z około 93% z wody. Chętnie sięgamy po niego w upalne dni, gdyż działa orzeźwiająco. Zawiera dużą ilość błonnika, białka, witamin i minerałów. W ich miąższu znajdziemy także potas, miedź, żelazo, mangan, cynk i magnez. Arbuzy wykazują działanie obniżające ciśnienie i poziom cholesterolu, przeciwzapalne i neutralizujące wolne rodniki.

Zobacz też: Naturalne lody bananowe. Przepis z receptury Aleksandra Pitury

pexels.com

#5 Truskawki

Truskawki zawierają 5 % cukrów, a w 100 gramach mają jedynie 30 kcal. Są prawdziwą bombą witamin. Sezon na ten owoc właśnie się rozpoczyna, dlatego warto po niego sięgać. Truskawki są bogatym źródłem witaminy C, A, E oraz witaminy z grupy B, magnezu, wapnia, fosforu i błonnika. Dzięki tym cennym składnikom, mają niezwykle korzystny wpływ na procesy zachodzące w naszym organizmie. Truskawki obniżają poziom cholesterolu, chronią przed chorobami serca, zmniejszają ryzyko miażdżycy, poprawiają pracę jelit, a także wykazują działanie antynowotworowe. Ponadto świetnie sprawdzą się w formie maseczek na twarz i ciało, gdyż mają działanie odżywcze, ściągające oraz bakteriobójcze.

pexels.com

#6 Awokado

Pewnie większość osób zdziwi fakt, że awokado jest owocem. Zawiera zaledwie 1 % cukrów, dlatego smakiem bardziej przypomina warzywo. W ostatnich latach awokado stało się niezwykle popularne i wykorzystywane jest na wiele sposobów. Najchętniej przyrządzamy z niego guacamole z dodatkiem soku z limonki, pomidorów, soli, pieprzu, czosnku, kolendry i cebuli. Pasta świetnie sprawdzi się do grzanek i idealnie smakuje w połączeniu z jajkiem. Owoc ten ma mnóstwo właściwości odżywczych wpływających na pracę mózgu, układ trawienny. Wykazuje także działanie przeciwzapalne oraz zapewnia młody wygląd skóry. Należy pamiętać, że awokado w 100 gramach zawiera 160 kalorii, dlatego nie można go spożywać w zbyt dużych ilościach.

pexels.com
Źródło: Media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.