Wyjątkowa koszulka FC Barcelony na niedzielny klasyk z Realem Madryt
FC Barcelona, Drake i Spotify. Okolicznościowa współpraca na El Clasico
Kanadyjski raper Drake może pochwalić się nie lada osiągnięciem – jako pierwszy muzyk w historii przekroczył barierę 50 miliardów odtworzeń na platformie Spotify. Absolutny rekordzista pobił pod tym względem wszystkich największych gigantów muzycznych ostatnich lat, takich jak The Weeknd, Dua Lipa, Ed Sheeran czy Kanye West.
Raper nie ma zamiaru przegapić okazji do świętowania. Kanadyjczyk wszedł w kooperację ze Spotify, które od początku sezonu 2022/2023 jest głównym sponsorem FC Barcelony. Streamingowy gigant dysponuje przestrzenią reklamową na koszulkach i materiałach katalońskiego zespołu, a nazwę stadionu zmieniono na Spotify Camp Nou. Umowa pomiędzy serwisem a zespołem z Hiszpanii jest jedną z najdroższych w historii futbolu.
Zobacz też: Barcelona finalizuje rekordową umowę ze Spotify. Ile zarobi kataloński klub?
Reklama samej marki to jednak nie wszystko. Jak się okazuje, jednym z elementów dealu sponsorskiego jest możliwość okresowej zmiany logotypu znajdującego się na froncie koszulki. Pierwszy taki przypadek będziemy mogli zobaczyć już w tę niedzielę podczas meczu pomiędzy Realem Madryt a Barceloną, kiedy to na strojach Katalończyków będziemy mieli zobaczyć logotyp OVO, czyli marki odzieżowej należącej do Drake’a. Całe przedsięwzięcie to jeden ze sposobów na celebrację rekordu kanadyjskiego rapera.