Barcelona finalizuje rekordową umowę ze Spotify. Ile zarobi kataloński klub?

Spotify Camp Nou. Rewolucja w Barcelonie
FC Barcelona – jeden z potentatów hiszpańskiej piłki ogłosił nawiązanie współpracy ze szwedzką platformą streamingową Spotify. Firma od sezonu 2022/2023 zostanie głównym sponsorem klubu, po tym jak wygaśnie obecna umowa z japońskim przedsiębiorstwem Rakuten. Logotypy firmy pojawią się na koszulkach pierwszego zespołu oraz innych klubowych materiałach. To kolejna marka, która pojawi się na koszulkach Blaugrany. W przeszłości na strojach pojawiały się logotypy m.in. Qatar Airways, Qatar Foundation, Unicef czy wspomnianego wcześniej Rakutenu.
Zobacz też: FC Barcelona nie wychodzi z grupy Ligi Mistrzów! Fani płaczą, internauci robią memy
Prawdziwa rewolucja dotyczy jednak stadionu. Od przyszłego sezonu Katalończycy będą rozgrywać spotkania przy Spotify Camp Nou. To pierwszy raz w historii, kiedy w nazwie barcelońskiej areny pojawi się jakakolwiek firma. Sprawa podzieliła na pół kibiców klubu, którzy są bardzo konserwatywni w kwestii umów sponsorskich. Nie brakuje jednak głosów, które zwracają uwagę na to, że jeśli klub chce rywalizować z najlepszymi, to musi szukać źródeł finansowania wszędzie gdzie się da.
Jak na razie sama Barcelona nie podała szczegółów umowy, jeśli jednak wierzyć branżowym mediom, to wszystko wskazuje na to, że Barcelona podpisała jedną z najbardziej lukratywnych umów w świecie piłki. Według szacunków, za samą obecność na koszulkach Spotify ma płacić 57,5 miliona euro rocznie. Więcej płaci tylko Emirates – linia lotnicza przekazuje 70 milionów euro rocznie w zamian za obecność na koszulkach Realu Madryt. Ponadto, Szwedzi dołożą kolejne 5 milionów za prawa do nazwy stadionu.