"Szanuj siebie". Kampania, która chce zmienić rynek pracy w Polsce - NoweMedium.pl

“Szanuj siebie”. Kampania, która chce zmienić rynek pracy w Polsce

W niektórych polskich miastach zawisły banery z napisem "Szanuj siebie". To kampania skierowana do poszukujących pracy. Skąd takie hasło?
"Szanuj siebie". Kampania, która chce zmienić rynek pracy w Polsce /fot. facebook.com
“Szanuj siebie”. Kampania, która chce zmienić rynek pracy w Polsce /fot. facebook.com (Alicja Pa ro)

Rynek pracy w Polsce nie jest łaskawy dla ludzi poszukujących zatrudnienia. Pracodawcy nagminnie stosują zwyczaj nie podawania wynagrodzenia w ogłoszeniu. Co więcej, w ofertach często próżno szukać nawet widełek płacowych.

Zobacz też: Studenci pozwali Żabkę. Podobno sieć sklepów ukradła pomysł na hot doga

Walka o przejrzystość wynagrodzeń

Takie praktyki nie podobają się ludziom, którzy poszukują pracy. Zabieg jest zrozumiały – pracodawcy chcą, aby ludzie zarabiali możliwie najmniej. Nie podając kwoty wynagrodzenia liczą na to, że pracownik zaproponuje niższą stawkę, niż jest oferowana na danym stanowisku. W praktyce jednak tego typu praktyki generują sporą liczbę kandydatów, którzy rezygnują tuż po rozmowie rekrutacyjnej.

Przejrzystość zarobków to kwestia, która powinna być uregulowana prawnie. Sprawą zainteresowała się platforma No Fluff Jobs, portal z ofertami pracy w branży IT. Firma przygotowała kampanię, która ma skłonić pracodawców do zawierania kwoty wynagrodzenia jeszcze na poziomie ogłoszenia. Zarobki powinny być jawne od samego początku – już na etapie rekrutacji.

Aby jednak dać dobry przykład, No Fluff Jobs zaczęli od siebie – na swojej platformie publikują jedynie ogłoszenia, w których zawarte są widełki wynagrodzenia. Co więcej, w różnych częściach Polski pojawiły się banery z napisem “Szanuj siebie”, skierowane do ludzi poszukujących pracy. Organizowane są również happeningi, które mają zwrócić uwagę na problem.

“Szanuj siebie”

Zobacz też: “Tu jestem” – ta kampania to odpowiedź na billboard “Gdzie są te dzieci?”

Jak wskazują pomysłodawcy, “atrakcyjne wynagrodzenie” nie jest wystarczającym określeniem – kandydaci poszukujący pracy oczekują więcej szczegółów. Przejrzystość zarobków pozwoli wyrównać nierówności płacowe, zmniejszyć liczbę nietrafionych aplikacji i zaoszczędzić czas obu stronom. Przedstawiciele No Fluff Jobs napisali otwarty list do Parlamentu Europejskiego w sprawie dyrektywy, która nakazywałaby pracodawcom udostępnianie w ogłoszeniach widełek płacowych. Przepis miałby obowiązywać na terenie całej Unii Europejskiej.

Źródło: media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *