Prokobieca kampania YES nie zostanie wyemitowana przez TVP. Dlaczego? - NoweMedium.pl

Prokobieca kampania YES nie zostanie wyemitowana przez TVP. Dlaczego?

Nowa kampania biżuteryjnej marki. Motywem przewodnim jest siła, niezależność i odwaga. Reklama nie zostanie wyemitowana przez TVP, ponieważ może "naruszać wrażliwość odbiorców".
facebook.com/YES

Wczoraj YES wyemitował najnowszą kampanię promocyjną swojej marki. “Jestem kobietą” to opowieść o różnym doświadczaniu kobiecości. Spot kładzie nacisk na różnorodność, siłę i indywidualność.

Bądźcie sobą i budujcie razem z Nami definicję kobiecości, która nie mieści się w żadnych sztywnych ramach i utartych schematach.

– piszą twórcy “Jestem kobietą”

Na ekranie zobaczymy sześć bohaterek, które są synonimem niezależności i odwagi. W spocie pojawia się businesswoman i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, wioślarka Katarzyna Zillmann razem z partnerką Julią Walczak, Aleksandra Wiederek-Barańska, która od lat choruje na nowotwór piersi, Bogna Golec – modelka plus size oraz Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat.

Zobacz: “Polubiłam swoje cztery litery!” Ruch Body Positive przejmuje Internet

Każda z kobiet prezentuje inną definicję kobiecości. W reklamie Aleksandra Żebrowska karmi swoje dziecko piersią na środku muzeum, Aleksandra Wiederek-Barańska pokazuje swoje ciało po mastektomii, Bogna Golec dumnie spaceruje po mieście i prezentuje ciałopozytywność, Christina Flagmeier pokazuje, że wiek nie ma znaczenia w kontekście piękna, a Katarzyna Zillmann spędza czas wraz ze swoją dziewczyną Julią Walczak. Kobiety na koniec się całują – ten element kampanii nie spodobał się Telewizji Polskiej.

TVP nie wyemituje reklamy YES

TVP w komunikacie prasowym oświadczyła, że nie zgadza się na emisję nowej kampanii YES. Jak podaje portal Wirtualna Polska, telewizja publiczna zakwestionowała trzy fragmenty materiału, które mogłyby naruszać wrażliwość odbiorców. Nie trudno się domyślić, że chodzi o odsłoniętą pierś podczas karmienia, dekolt z blizną po mastektomii oraz pocałunek między Zillman a jej partnerką.

W zakresie dwóch pierwszych “wrażliwych dla widza” scen, TVP zgodziło się na emisję spotu po godzinie 20:00. Jeśli jednak chodzi o kwestię wioślarki i jej partnerki, publiczny nadawca nie zaakceptował emisji sceny o żadnej porze. Stacja oficjalnie nie skomentowała sprawy, a informację o cenzurze przekazał dla Press Marcin Gaworski – odpowiedzialny za produkcję spotu.

Pozytywny odbiór kampanii

Pomimo, że TVP nie planuje wyemitować spotu, Polki są zachwycone nową kampanią.

Piękna reklama. Przyznam, że jest tak wspaniała że zdecydowałam się kupić coś z Waszej biżuterii.

No daliście wysoko poprzeczkę na początek świątecznych reklam! Brawo!

Rozwaliliście system. Dzięki wam serwery TVP się przegrzały. Gratuluje serdecznie

Z pełną premedytacją i świadomością człowieka reklamy polubiam, pokochuję i uwielbiam was za ten piękny, wysublimowany, poruszający, mądry i odważny głos w dyskusji. W dyskusji, która już od dawna nie powinna być prowadzona. Ja mówię TAK! Będziecie wiecznie zasiadać w moim panteonie najlepszych reklam, gdzie słowo “najlepsza” ma bardzo wiele wymiarów. Dzięki, dzięki, dzięki!

Świetna reklama !!! Meeega! każda z Nas piękna i każda wyjątkowa . Wiele kobiet będzie wdzięcznych za tę reklamę . Nareszcie coś bez przesadnie wyidealizowanego świata , w pałacu z choinka po sufit. Bravissimo

Źródło: Wirtualna Polska

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *