Kaufland zapłaci ponad 100 milionów kary. To efekt oszukiwania klientów - NoweMedium.pl

Kaufland zapłaci ponad 100 milionów kary. To efekt oszukiwania klientów

Kauflandowi się nie upiecze. Firma musi zapłacić wielomilionową karę za nieuczciwe praktyki na rynku oraz oszukiwanie klientów.
fot. latwyadres.pl

Nieuczciwe praktyki muszą być karane. Takiego zdania jest Urząd Ochrony Konsumenta i Klienta. Teraz na celownik Urzędu trafiła sieć marketów – Kaufland. Niemiecka firma została prześwietlona pod względem nieuczciwych praktyk na rynku oraz oszukiwania swoich klientów.

Kontrola trwała od stycznia 2020 r. aż do czerwca 2021 r. W tym okresie doszło do odkrycia wielu nadużyć w sieci Kaufland, lecz przede wszystkim sieć otrzymała dwa istotne zarzuty. Pierwszym z nich oszukiwanie klientów. W tym przypadku UOKiK odkrył, że oszustwo skupiało się przede wszystkim wokół kraju pochodzenia owoców oraz warzyw. Inspektorzy doszli do tego, że przykładowe na wywieszce jabłek widniało, że pochodzą one z Polski, lecz, gdy spojrzało się już na opakowanie zbiorcze, to tam widniała Holandia. Za te praktyki firma musi zapłacić 13,2 milionów złotych kary.

Druga kara jest już zdecydowanie bardziej dotkliwa i wynosi aż 124 miliony złotych. W tym przypadku Kaufland manipulował umowami zawieranymi z dostawcami produktów rolnych oraz spożywczych. Sieć hipermarketów wykorzystywała przewagę kontraktową do pobierania od dostawców dodatkowych rabatów, których próżno szukać w zawartych umowach. Tutaj nieuczciwe rabaty miały przynieść Kauflandowi zysk rzędu 30 milionów złotych. Oznacza to, że łącznie sieć musi zapłacić niemal 140 milionów złotych kary.

Nie da się również zapomnieć o stratach wizerunkowych spowodowanych całą sprawą. Część konsumentów na pewno zastanowi się dwa razy, zanim zakupi owoce lub warzywa, nie będąc pewnym czy nie zostali oszukani odnośnie kraju pochodzenia.

Źródło: tysol.pl

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

>