Co Polacy pili w 2020 roku i za ile? - NoweMedium.pl

Co Polacy pili w 2020 roku i za ile?

Poznaliśmy statystyki odnośnie obecności alkoholu w życiu Polaków. Raport został przygotowany przez firmę NielsenIQ.
fot. pixabay.com

Według raportu NielsenIQ Polacy wydali w 2020 r. 39 mld zł. na alkohol. Jeżeli porównamy to ze statystykami sprzed roku, to jest to 7% więc niż w 2019 r. Nie oznacza to jednak, że w minionym roku piliśmy więcej napojów wysokoprocentowych. Warto zwrócić uwagę na podniesie akcyzy, co przyniosło wzrost cen alkoholi.

Jak informuje Marcin Cyganiak, commercial director w NielsenIQ na raport dotyczący spożycia alkoholu przez Polaków ogromny wpływ miał sposób życia ludzi w 2020 r.:

Wzrost akcyzy, zamknięcie gastronomii, ograniczenia w organizowaniu imprez masowych, wesel czy większych spotkań towarzyskich, wreszcie zmiany w trybie życia i sposobach robienia zakupów – rok 2020 stworzył bezprecedensowy koktajl czynników, który zamieszał rynkiem alkohol

Marek Cyganiak, wirutalnemedia.pl

4. miejsce – Whisky

fot. pixabay.com

4 miejsce na liście najczęściej kupowanych alkoholi w 2020 r. przez Polaków zajmuje Whisky. Sprzedaż tego trunku wynosi 1% całego wolumenu, czyli udziału sprzedaży liczonego w litrach. Warto jednak zwrócić uwagę, że liczba miłośników whisky rośnie. W stosunku do poprzedniego roku wolumen tego alkoholu wzrósł o 15%

3. miejsce – Wino

fot. pixabay.com

Podium otwiera oczywiście wino. Wielkość wolumenu wina w kontekście wszystkich alkoholi wyniosło w 2020 r. 3%. Wino podobnie jak whisky zyskuje na popularności, jednakże w mniejszym stopniu, ponieważ wolumen wina wzrósł o 8%.

2. miejsce – Wódka

fot. pixabay.com

Na drugim miejscu uplasowała się oczywiście wódka. Ten trunek jest nadal bardzo mocno ceniony przez Polaków. Według raportu NielsenIQ jej wolumen w kontekście całego rynku alkoholowego w Polsce wyniósł aż 7%. Wódka ciągle utrzymuje stabilną pozycję na rynku, jednakże zmiana w stosunku do 2019 r. była nieznaczna. Wolumen wódki zaliczył wzrost o 0,2% w kontekście całego rynku.

1. miejsce – Piwo

fot. pixabay.com

Na szczycie bez zaskoczeń. Polacy nadal najczęściej kupują piwo, a wolumen tego napoju wyniósł 87%. Warto jednak zwrócić uwagę, że Polacy powoli odchodzą od piwa. Sprzedaż tej kategorii alkoholu spadła o 1,6%.

>