Allegro ma silnego konkurenta? Polacy coraz częściej korzystają z tego sklepu internetowego
Zamawianie przez internet przestało być już alternatywą dla tradycyjnych zakupów, a stało się domyślną metodą kupowania rzeczy w Polsce.
Polacy o wiele chętniej siadają przed ekranami smartfonów i laptopów i to w sieci robią zakupy. Jest to o wiele wygodniejsza opcja niż tradycyjne zakupy np. w galerii handlowej.
Zobacz też: Dezinformacja w polskim internecie. Przeprowadzono badanie, ile “szkodliwych kont” działa w social mediach
Platformy e-commerce, które zajmują się internetową sprzedażą są obecnie obiektem zainteresowania nawet kilkudziesięciu milionów Polaków.
Bardzo ciekawie wygląda badanie przeprowadzone dla wirtualnemedia.pl, które pokazuje “rozkład sił” na rynku e-commerce. Jeden ze sklepów jest już bardzo blisko giganta na rynku.
Allegro liderem, lecz ma silnego konkurenta
Bezapelacyjnym liderem jest oczywiście polski hegemon na rynku e-commerce, czyli Allegro. Platforma nieprzerwanie jest liderem zestawienia a w styczniu odwiedziło ją aż 18,76 miliona użytkowników.
Bardzo ciekawy jest jednak inny sklep, który w ostatnich miesiącach stał się faktycznym rywalem dla Allegro. Mowa tutaj oczywiście o Temu.
Zobacz też: <strong>Padł rekord na Allegro! Sprawdź, co kupowali Polacy</strong>
Chiński sklep działa na podobnej zasadzie co Aliexpress, a w ostatnich miesiącach sieje istną furorę w Polsce. W styczniu odwiedziło go niemal 15 milionów użytkowników.
W przypadku, gdyby trend się utrzymał, a zainteresowanie Temu dalej by rosło możliwe, że po raz pierwszy będziemy świadkami zażartej rywalizacji o przewodnictwo na rynku e-commerce w Polsce.