To już pewne. Facebook wprowadza pierwsze opłaty za korzystanie z serwisu
O tym, że Facebook i Instagram wkrótce przestaną być kompletnie bezpłatne, mówiło się już od kilku lat. W 2019 roku z witryny startowej Facebooka zniknął chwytliwy slogan “To jest (i zawsze będzie) darmowe.” Mark Zuckerberg potrzebował jednak kilku lat, aby wprowadzić nadrzędne zmiany, które z pewnością podzielą użytkowników obu portali.
Zobacz też: Z jakich stron najczęściej korzystają nastolatkowie? Facebook coraz mocniej traci
Mimo, że Facebook czasy świetności ma już dawno za sobą, wciąż jest jedną z najpopularniejszych witryn do komunikowania się ze społecznością internetową. Korzystają z niego zarówno “zwykli” ludzie, jak i firmy, instytucje czy osoby publiczne. Podobnie sytuacja wygląda na Instagramie, który jest własnością tej samej firmy.
Ile kosztuje “niebieski znaczek”?
Pogłoski o wprowadzeniu opłat za korzystanie z Facebooka i Instagrama pojawiły się już kilka miesięcy temu. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie – Meta Platforms wprowadzają płatną subskrybcję.
Meta Verified to usługa przeznaczona przede wszystkim dla twórców, wydawców, firm i osób publicznych. Ma zapobiegać podszywaniu się i lepiej chronić wizerunek. “Niebieski znaczek” ma kosztować 11,99 dolarów miesięcznie w przeglądarce i 14,99 dolarów w aplikacji na Android lub IOS. W pierwszej kolejności usługa zostanie wprowadzona w Australii i Nowej Zelandii, następnie po pozytywnych testach pojawi się także w innych krajach.
Konta zweryfikowane nie tylko będą lepiej chronione – mają mieć również większe zasięgi oraz lepszą obsługę techniczną. W przypadku problemów osoby z wykupioną weryfikacją bedą łączone z żywym człowiek, a nie z botem. Ponadto, Meta oferuje płatnym kontom “nowe, dodatkowe funkcje”, niedostępne dla zwykłych śmiertelników.
Zobacz też: Internet zgasł. Awaria Instagrama, Facebooka, Messengera, Whatsappa. Zobacz najlepsze memy