Z jakich stron najczęściej korzystają nastolatkowie? Facebook coraz mocniej traci

Social media rządzą obecnie światem, zdecydowana większość populacji ma swój profil na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie.
Zobacz też: [Playlista] Najpopularniejsze piosenki z TikToka
Media społecznościowe są jednak szczególnie popularne wśród ludzi młodych, gdzie brak konta, w którymś serwisie traktowany jest jako odstępstwo. Social media służą także jako podstawowe narzędzia do komunikacji oraz prowadzenia dyskusji. W obecnym świecie jeśli nie ma cię w mediach społecznościowych, to nie ma Cię wcale.
Zobacz też: Kolejna awaria Facebooka. Tysiące użytkowników bez dostępu do portalu
Ciekawym zagadnieniem jest jednak to, z których mediów najczęściej korzystają młodzi ludzie. Trendy się zmieniają, pojawiają się nowe serwisy, a inne tracą na znaczeniu. Jeszcze parę lat temu niekwestionowanym królem był Facebook – jak to jednak wygląda obecnie?
Zobacz też: Niezwykłe grafiki ukraińskiej artystki. Te prace podbijają Instagram
YouTube i TikTok królują wśród nastolatków
Badanie przeprowadzone przez Pew Research Counter na grupie blisko 2 tysięcy nastolatków daje nam jasny ogląd na to, które strony święcą obecnie triumfy.

Jak na dłoni widzimy, że niekwestionowanym królem jest YouTube. Sprawa tego serwisu jest jednak nieco specyficzna, ponieważ w przeciwieństwie do innych platform w zestawieniu nie ma on standardowej konkurencji. Próżno szukać miejsca, gdzie możemy obejrzeć dłuższe filmiki, a które nie byłoby właśnie YouTube.
W badaniu aż 95% nastolatków stwierdziło, że korzysta z tej strony. Interesujący jest za to poziom TikToka oraz Instagrama. Szczególnie ta pierwsza platforma może mówić o ogromnym sukcesie, ponieważ jest najmłodsza w zestawieniu. Do korzystania z TikToka przyznaje się 67% nastolatków, natomiast do Instagrama 62%. Ta druga platforma zanotowała ponadto wzrost w stosunku do lat 2014-15 o 10 p.p.
Kiepsko wypada Facebook, który jeszcze niedawno wydawał się hegemonem w mediach społecznościowych. W latach 2014-15 korzystało z niego 71% próby badawczej, w obecnym roku jest to już zaledwie 32%.
Ukazuje to ciekawą tendencję i pokazuje, że serwisy z treściami audiowizualnymi wspinają się na szczyt. Takimi platformami są właśnie TikTok oraz Instagram.