Z jakich stron najczęściej korzystają nastolatkowie? Facebook coraz mocniej traci - NoweMedium.pl

Z jakich stron najczęściej korzystają nastolatkowie? Facebook coraz mocniej traci

Badanie przeprowadzone przez Pew Research Center daje jasny ogląd, na jakich platformach nastolatkowie spędzają większość czasu. Kto jest liderem?
social media
Social media / fot. pixabay

Social media rządzą obecnie światem, zdecydowana większość populacji ma swój profil na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie.

Zobacz też: [Playlista] Najpopularniejsze piosenki z TikToka

Media społecznościowe są jednak szczególnie popularne wśród ludzi młodych, gdzie brak konta, w którymś serwisie traktowany jest jako odstępstwo. Social media służą także jako podstawowe narzędzia do komunikacji oraz prowadzenia dyskusji. W obecnym świecie jeśli nie ma cię w mediach społecznościowych, to nie ma Cię wcale.

Zobacz też: Kolejna awaria Facebooka. Tysiące użytkowników bez dostępu do portalu

Ciekawym zagadnieniem jest jednak to, z których mediów najczęściej korzystają młodzi ludzie. Trendy się zmieniają, pojawiają się nowe serwisy, a inne tracą na znaczeniu. Jeszcze parę lat temu niekwestionowanym królem był Facebook – jak to jednak wygląda obecnie?

Zobacz też: Niezwykłe grafiki ukraińskiej artystki. Te prace podbijają Instagram

YouTube i TikTok królują wśród nastolatków

Badanie przeprowadzone przez Pew Research Counter na grupie blisko 2 tysięcy nastolatków daje nam jasny ogląd na to, które strony święcą obecnie triumfy.

fot. Pew Research Counter

Jak na dłoni widzimy, że niekwestionowanym królem jest YouTube. Sprawa tego serwisu jest jednak nieco specyficzna, ponieważ w przeciwieństwie do innych platform w zestawieniu nie ma on standardowej konkurencji. Próżno szukać miejsca, gdzie możemy obejrzeć dłuższe filmiki, a które nie byłoby właśnie YouTube.

W badaniu aż 95% nastolatków stwierdziło, że korzysta z tej strony. Interesujący jest za to poziom TikToka oraz Instagrama. Szczególnie ta pierwsza platforma może mówić o ogromnym sukcesie, ponieważ jest najmłodsza w zestawieniu. Do korzystania z TikToka przyznaje się 67% nastolatków, natomiast do Instagrama 62%. Ta druga platforma zanotowała ponadto wzrost w stosunku do lat 2014-15 o 10 p.p.

Kiepsko wypada Facebook, który jeszcze niedawno wydawał się hegemonem w mediach społecznościowych. W latach 2014-15 korzystało z niego 71% próby badawczej, w obecnym roku jest to już zaledwie 32%.

Ukazuje to ciekawą tendencję i pokazuje, że serwisy z treściami audiowizualnymi wspinają się na szczyt. Takimi platformami są właśnie TikTok oraz Instagram.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *