W jaki sposób możesz wykorzystać ankiety onlinew swojej firmie? - NoweMedium.pl

W jaki sposób możesz wykorzystać ankiety online
w swojej firmie?

Jednym z podstawowych narzędzi współczesnego marketingu jest wysyłanie wiadomości do klientów i wspólników. Wbrew pozorom nie muszą to być jednak tylko proste, jednostronne komunikaty. Wręcz przeciwnie — obecnie interaktywność staje się jedną z największych wartości w działaniach marketingowych prowadzonych w formie online.
fot. materiał partnera / pexels.com

Jak działają ankiety online?

Platformy dla firm umożliwiają ich przedstawicielom między innymi wdrożenie aktywnego mailingu i masową wysyłkę SMS. Obejmują one jednak nie tylko informowanie odbiorców o nowych produktach czy rezerwacjach. Serwis https://mprofi.pl/ umożliwia także wysyłkę ankiet online. Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać je w swojej firmie.

Badania sondażowe służą przede wszystkim do wyrażania przez ankietowanych opinii na różnorodne tematy. Wspomniane narzędzie jest bardzo przydatne nie tylko dla badaczy i analityków, ale także dla przedsiębiorców.

Ankieta online może dotyczyć nowo wprowadzonego przez ciebie produktu, planowanego poszerzenia usług lub działań zespołu. Jej funkcją jest nie tylko poznanie opinii odbiorców na dany temat, ale także samo zaangażowanie aktualnych lub potencjalnych klientów i wspólników. Jeśli poprosisz ich o wyrażenie własnego zdania na dotyczące ich tematy, z pewnością to docenią. Takie działanie daje bowiem twoim odbiorcom poczucie posiadania realnego wpływu na kształt usług, z których zamierzają skorzystać.

Kto może wykorzystać ankiety online w biznesie?

Ankiety online najczęściej wykorzystuje się w celu:

  • badania poziomu satysfakcji klientów,
  • analizy potrzeb i opinii konsumentów,
  • wykonania ewaluacji,
  • zaangażowania społeczności,
  • zaplanowania kolejnych kampanii marketingowych.

Łatwo zauważyć, że z sondażu może zatem skorzystać przedstawiciel niemal każdej branży. Ten rodzaj badań wykorzystują najczęściej:

  1. Pracownicy administracyjni

Przedstawiciele urzędów w miastach i gminach dzięki ankietom online mogą dowiedzieć się, co interesuje mieszkańców danego regionu oraz jakie są ich potrzeby.

2. Szkoleniowcy

Ankiety online świetnie sprawdzają się w przypadku wszelkich działań edukacyjnych. Dzięki nim dowiadujemy się, czy wprowadzona forma zajęć i oferta kursów odpowiada potrzebom i oczekiwaniom odbiorców.

3. Agencje marketingowe

Jeśli powierzasz opiekę nad kampaniami promocyjnymi swojej firmy dobrej agencji marketingowej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jej pracownicy skorzystają z badań sondażowych. Dzięki nim będą bowiem w stanie ocenić skuteczność swoich działań i zaplanować kolejne.

4. Branża turystyczna i hotelarska

Z pewnością spotkałeś się z prośbą pracownika hotelu, w którym zarezerwowałeś nocleg, o wystawienie placówce pozytywnej opinii. Wielu właścicieli idzie jednak o krok dalej i przygotowuje dla swoich gości ankiety, które mają na celu ocenę działań całego zespołu oraz poziomu komfortu pobytu w danym ośrodku wypoczynkowym.

Dzięki platformie dla firm mProfi coraz więcej przedsiębiorców może natychmiastowo reagować na potrzeby i uwagi swoich klientów. Już dziś skonstruuj i wypróbuj ankiety online, aby podwyższyć jakość świadczonych usług.