Jak wypełnić potwierdzenie nadania listu - NoweMedium.pl

Jak wypełnić potwierdzenie nadania listu

Mimo obecności licznych usług kurierskich, w tym brokerów, nadal istnieje możliwość skorzystania z usług pocztowych. Chociaż już nie jest to tak popularne jak kiedyś, zdarzyć się może, że konieczne będzie osobiste pojawienie się w jednej z placówek pocztowych. W naszym artykule przedstawiamy poradnik dotyczący adresowania listów zarówno w Polsce, jak i za granicą, obejmujący wiele krajów, w tym Stany Zjednoczone, Ukrainę i Niemcy.
fot. materiał partnera

Wszystkie niezbędne artykuły do nadania listu znajdziesz na stronie: https://kartony24.eu/pl/c/Koperty/115. Jeśli myślisz o nadaniu paczki, koniecznie sprawdź artykuły dostępne na stronie https://kartony24.eu/.  

Potwierdzenie nadania — co to takiego? 

Potwierdzenie nadania to dokument, który stanowi dowód nadania listu lub paczki. Daje on pewność od przewoźnika, że przesyłka zostanie dostarczona na wskazany adres oraz umożliwia śledzenie paczki na każdym etapie podróży. Dzięki temu można kontrolować postęp przesyłki i w razie opóźnień skontaktować się z biurem obsługi, aby uzyskać informacje na temat powodów opóźnienia. Potwierdzenie nadania jest również zabezpieczeniem przed utratą przesyłki.

Jak otrzymać potwierdzenie nadania?

Potwierdzenie nadania możesz otrzymać u pracownika placówki pocztowej, który zapewni Ci odpowiedni druk i szybko wypełni go, a większość danych potrzebnych do wypełnienia druku znajduje się na zaadresowanej kopercie. Przesyłka z potwierdzeniem nadania jest często wykorzystywana do przesyłania ważnych dokumentów, takich jak dokumenty do sądu, pracy, szkoły czy urzędowe, np. PIT. Dodatkowo, koperty o odpowiedniej jakości zapewnią bezpieczeństwo Twoim przesyłkom. W ofercie sklepu znajdziesz różne rodzaje kopert, w tym koperty na zaproszenia lub koperty z oknem, w zależności od celu, dla którego potrzebujesz kopert.

Jak wypełnić potwierdzenie nadania — krok po kroku

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, wypełnienie potwierdzenia nadania jest proste i nie powinno przysporzyć żadnych problemów. Jednak dla pewności, postaramy się opisać krok po kroku, jak wypełnić ten dokument:

Na potwierdzeniu nadania należy uzupełnić dane nadawcy oraz odbiorcy, tak aby zgadzały się z danymi na kopercie. Warto więc przed wizytą w placówce pocztowej przygotować te informacje.

Należy również zdecydować, czy chcesz otrzymać potwierdzenie doręczenia lub zwrotu przesyłki za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail. W przypadku wybrania takiej opcji, konieczne będzie podanie odpowiedniego numeru telefonu lub adresu e-mail.

Przy okienku pocztowym należy przekazać pracownikowi potwierdzenie nadania wraz z listem lub paczką.

Należy poczekać, aż pracownik uzupełni pozostałe pola na formularzu oraz pobierze opłatę za nadanie przesyłki.

Po uzupełnieniu potwierdzenia nadania należy je odebrać i zachować jako dowód nadania przesyłki, przynajmniej do czasu jej bezpiecznego doręczenia do odbiorcy.

Co zrobić gdy zgubi się przesyłka za potwierdzeniem?

Jeśli przesyłka z potwierdzeniem nadania zaginie, istnieje możliwość złożenia reklamacji. Wypełnione potwierdzenie jest ważnym dokumentem do złożenia reklamacji, gdy list nie zostanie doręczony w ustalonym czasie pod wskazany adres. Dlatego bardzo ważne jest, aby zachować ten mały papierowy dokument i nie wyrzucać go przed otrzymaniem potwierdzenia dostarczenia przesyłki do adresata.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *