Jak TVP stygmatyzuje kobiety spotem nowego kanału - NoweMedium.pl

Jak TVP stygmatyzuje kobiety spotem nowego kanału

Światło dzienne ujrzał spot nowego kanału Telewizji Polskiej - TVP Kobieta, którego start zaplanowano na 8 marca. W internecie wylała się fala krytyki.
fot. YouTube/ Bądźmy Razem TVP

Spot wzbudził w Internecie wiele kontrowersji. Wideo pojawiło się na YouTube i wywołało burzę wśród obiorców. Należy podkreślić, że głos zabrały kobiety, które wypowiadają się bardzo negatywnie o startującym już marcu kanale.

Stacja, która przez cały czas krytykowała Strajk Kobiet, stawiała je w złym świetle, postanowiła przygotować program właśnie o kobietach.

Propagandy ciąg dalszy

Wideo przedstawia piękny, różowy, cukierkowy świat. Kobieta w pastelowej kuchni, przyrządza pyszne brokuły dla swojego ukochanego, a w tle za nią lodówka… zamknięta na łańcuch. Czyżby kobieta była uzależniona od mężczyzny nawet w kwestii otwarcia lodówki? A może po prostu realizuje wizję ministra Czarnka odnośnie walki z otyłością?

Kobieta przedstawiona w spocie jest mocno przerysowana i stereotypowa. Według stacji TVP tak właśnie wygląda kobieta pełna sukcesu – radosna, uśmiechnięta i zadbana. Kobieta wprost stworzona do gotowania, sprzątania i zajmowania się dziećmi. Może taki widok kobiety przeszedłby w latach 50-tych, ale nie w XXI wieku, w którym kobieta odnosi sukcesy, jest silna i niezależna.

Od pierwszej sekundy zwiastuna widzimy Tomasza Kammela, który jest zafascynowany cukierkowym życiem kobiet. Na końcu okazuje się, że sam prezenter jest ukrytą Marzeną Rogalską.

Biorąc pod uwagę, jak bardzo mocno polityczny jest spot, nie jest zaskoczeniem, że wywołał wiele kontrowersji:

Czuję, że pilnie potrzebuję pokoju do wypłakania się!

Sprzątanie + gotowanie + dzieci + róż = kobieta, taka jak ja. No nie wiem

“TVP Kobieta” 1 sekunda: facet no tak, klasycznie

Piękny kanał, bez szkodliwych stereotypów i uwarunkowanego kulturowo postrzegania płci. A nie, czekaj

A to wszystko można zobaczyć dzięku dwóm miliardom z kieszeni Polaków.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *