Z których mediów społecznościowych korzystamy najwięcej? Facebook zyskuje, Instagram i TikTok tracą - NoweMedium.pl

Z których mediów społecznościowych korzystamy najwięcej? Facebook zyskuje, Instagram i TikTok tracą

Czy jesteśmy świadkami odwrócenia trendu w social mediach? Facebook powiększył swoją przewagę nad Instagramem i TikTokiem.
fot. Pxhere

Social media rządzą współczesnym światem. Duża część naszego życia została przeniesiona właśnie do świata mediów społecznościowych.

Od kilku lat kupujemy rzeczy za pośrednictwem social mediów, organizujemy wydarzenia, lub po prostu utrzymujemy kontakt ze znajomymi za sprawą internetowych komunikatorów.

Zobacz też: Francja zbanuje social media dla najmłodszych nastolatków? Na to się zapowiada

Portal Wirtualnemedia.pl opublikował wyniki badania, które było skupione na ocenie aktywności użytkowników social mediów w Polsce.

Za sprawą badania wiemy, które platformy w mediach społecznościowych podbijają nasze laptopy i smartfony, a także na których platformach spędzamy najwięcej czasu.

Facebook umacnia swoją przewagę nad TikTokiem i Instagramem

Niekwestionowanym liderem social medió w Polsce jest bez dwóch zdań Facebook. W styczniu realna liczba użytkowników platformy powiększyła się w naszym kraju aż o 429,6 tysięcy w porównaniu do miesiąca ubiegłego. W Polsce z platformy korzysta niemal 24,8 miliona osób

Na pozostałych miejscach na podium znaleźliśmy Instagrama oraz TikToka. Obie platformy nie mają jednak powodów do optymizmu. Według badania Wirtualnych mediów, zarówno TikTok, jak i Instagram straciły użytkowników w porównaniu do grudnia. W przypadku Instagrama strata wyniosła 181,8 tysiąca użytkowników, natomiast jeśli chodzi o TikToka to jest to aż 241,5 tysiąca.

Do przetasowań w czołowej trójce jednak bardzo daleko. Zarówno Instagram, jak i Twitter mają sporą przewagę nad Twitterem. Z tej pierwszej platformy korzysta 13,9 miliona osób, natomiast z TikToka około 13,5 miliona użytkowników.

Co ciekawe, TikTok pomimo mniejszej liczby użytkowników angażuje zdecydowanie na dłużej niż reszta stawki. W badaniu możemy zaobserwować, że Polacy spędzali na TikToku blisko 18 godzin miesięcznie. Dla kontrastu lider zestawienia – Facebook może pochwalić się średnim zasięgiem wynoszącym niemal 16 godzin miesięcznie

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *