Samsung wbił szpilkę Apple’owi. “Kreatywność nie może być zniszczona”
W ostatnich dniach głośno było o kontrowersyjnej reklamie firmy Apple. Gigant na rynku smartfonów opublikował klip w którym niszczy instrumenty i przybory artystyczne.
Następnie w reklamie pojawiał się nowy produkt firmy – iPad Pro, który w jasny sposób miał być “następcą” tradycyjnych instrumentów i przyborów.
Zobacz też: 10 lat temu zrobiono “najsłynniejsze selfie w historii”. Jaki sekret krył się za zdjęciem?
Reklama bardzo szybko została skrytykowana przez środowiska artystyczne, a także zwykłych ludzi, którym nie podobał się przekaz wielkiej korporacji.
W efekcie Apple usunął kontrowersyjną reklamę, a także przeprosił wszystkich, którzy poczuli się nią dotknięci. W przyrodzie jednak nic nie ginie i Samsung znakomicie wykorzystał potknięcie swojego konkurenta.
“Kreatywność nie może być zniszczona”
Japońska korporacja nagrała swoją odpowiedź na reklamę Apple. Na oficjalnym profilu amerykańskiego oddziału firmy pojawiła się nietypowa reklama.
W klipie widzimy zniszczone instrumenty i inne przedmioty wykorzystywane w pracy kreatywnej. Główna bohaterka filmu znajduje niezniszczoną gitarę i zaczyna na niej grać.
Zobacz też: Apple porzuca plany stworzenia samochodu elektrycznego
W tle oczywiście widzimy produkty Samsunga, a cały klip kończy się krótkim napisem “Kreatywność nie może być zniszczona”, co jest jasną odpowiedzią na reklamę Apple.
Ta reklama to najlepszy wręcz przykład real-time marketingu, czyli tego typu marketingu, który skupia się na reagowaniu na najnowsze wydarzenia. Kontrująca reklama na pewno przysporzy Samsungowi wielu zwolenników.