10 lat temu zrobiono "najsłynniejsze selfie w historii". Jaki sekret krył się za zdjęciem? - NoweMedium.pl

10 lat temu zrobiono “najsłynniejsze selfie w historii”. Jaki sekret krył się za zdjęciem?

Miało uwiecznić chwilę spontaniczności, stało się symbolem ery mediów społecznościowych i ich wpływu na świat. W rzeczywistości było... reklamą.
10 lat temu zrobiono "najsłynniejsze selfie w historii". Jaki sekret krył się za zdjęciem? /fot. twitter.com/EllenDeGeneres
10 lat temu zrobiono “najsłynniejsze selfie w historii”. Jaki sekret krył się za zdjęciem? /fot. twitter.com/EllenDeGeneres

3 marca 2014 roku, podczas 86. ceremonii wręczenia Oscarów, Ellen DeGeneres, gospodyni wieczoru, stała się twarzą jednego z najbardziej pamiętnych momentów w historii mediów społecznościowych. Jej selfie, na którym pojawiła się z plejadą hollywoodzkich gwiazd, błyskawicznie stało się “najsłynniejszym selfie w historii”, wyznaczając nowe standardy w zakresie interakcji celebrytów z fanami za pośrednictwem platform cyfrowych.

Zobacz też: Kosztowne selfie: Blisko 2,5 tys. euro kary i roku więzienia.Turysta uszkodził zabytek

Moment, który przeszedł do historii

Zdjęcie, zrobione przez Bradleya Coopera, przedstawiało Ellen DeGeneres otoczoną przez gwiazdy takie jak Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Julia Roberts, Brad Pitt, Angelina Jolie, Kevin Spacey, Lupita Nyong’o i jej brat Peter, Jared Leto oraz Channing Tatum. Z pozoru cała akcja wyglądała jak nieplanowana chwila spontaniczności i radości, jaką celebryci – niczym “zwykli ludzie”, chcą podzielić się ze światem.

Natychmiast po opublikowaniu na Twitterze, selfie Ellen DeGeneres szybko stało się viralowym fenomenem. Zdjęcie to nie tylko pobiło rekord pod względem liczby retweetów, przewyższając poprzedniego rekordzistę – tweet Baracka Obamy z noc wyborczą w 2012 roku, ale także spowodowało tymczasowe awarie serwisu Twitter ze względu na ogromny ruch generowany przez użytkowników chcących udostępnić to zdjęcie.

Dość szybko wyszło na jaw, że cała akcja nie była radosnym aktem spontaniczności, a drobiazgowo zaplanowaną akcją marketingową. Zdjęcie wykonano smartfonem marki Samsung – firma zadbała nie tylko o reklamy podczas przerw w gali, ale także o lokowanie produktu w trakcie jej trwania. Akcja okazała się ogromnym sukcesem.

Długotrwały wpływ

Lata po swojej premierze, selfie Ellen DeGeneres nadal pozostaje jednym z najbardziej ikonicznych obrazów w kulturze popularnej, symbolizując erę, w której media społecznościowe zaczęły odgrywać kluczową rolę w sposobie, w jaki konsumujemy rozrywkę. Zdjęcie to nie tylko przeszło do historii jako “najsłynniejsze selfie”, ale również jako moment, który na zawsze zmienił dynamiczność interakcji między światem celebrytów a ich fanami.

Co ciekawe, dziś prawdopodobnie nie udałoby się zrobić zdjęcia w takim samym składzie. Zmienił się nie tylko show-biznes, ale także relacje między samymi bohaterami słynnej fotografii. Widoczni na zdjęciu Angelina Jolie i Brad Pitt – wówczas małżonkowie, dziś są po trudnym rozwodzie. Z kolei Kevin Spacey został w 2017 roku oskarżony o nadużycia seksualne i na kilka lat zniknął z życia publicznego. Uniewinniono go w 2023 roku.

Zobacz też: Kevin Spacey ponownie zawita na ekran. Czy to powrót aktora do branży?

Źródło: media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *