“Odnowi oblicze Tej Ziemi”. Kto odpowiada za kampanię?
Na ulicach największych polskich miast można zobaczyć billboardy ze słowami Jana Pawła II. Na niektórych z nich widnieją słowa “odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII” oraz “niech zstąpi Duch Twój JPII”. Przesyłane przez internautów zdjęcia reklam pochodzą m.in. z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Łodzi, Poznania, Krakowa, Bytomia, Chorzowa, Lublina, Dąbrowy Górniczej czy Tych.
Zobacz: “Murem za wielkimi Polakami”. Ordo Iuris będzie broniło imienia Jana Pawła II i Kard. Wyszyńskiego
Zamieszczone na billboardach cytaty pochodzą z historycznej homilii Jana Pawła II. Polski papież wygłosił te słynne słowa podczas pierwszej pielgrzymki do Polski w 1979 roku.
Niech zstąpi Duch Twój!
– Jan Paweł II
Niech zstąpi Duch Twój!
I odnowi oblicze ziemi.
Tej Ziemi!
Kto odpowiada za kampanię?
W Internecie zaczęto dyskutować na temat sensu kampanii. Jedni uważali, że to religijna inicjatywa a inni, że to reklama firmy handlującej działkami budowlanymi. Wirtualne Media postanowiły sprawdzić kto odpowiada za billboardy. Okazało się, że w większości przypadków reklamy umieszczone są na nośnikach należących do firm reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Natomiast sama kampania jest finansowana przez Fundację “Nasze dzieci” z Kornic koło Raciborza na Śląsku.
To ta sama fundacja, która na przełomie 2020/2021 r. wywołała poruszenie kampanią pro-life z płodem w łonie matki. Tutaj także powstały spekulacje na temat tego “co autor miał na myśli”. Oszacowano, że na reklamę Fundacja “Nasze Dzieci” wydała co najmniej 5,5 mln zł i sfinansowała ją ze środków własnych.
Zobacz: “Kochajcie mnie, mamo i tato”. Nadchodzi kontra do taśmowej kampanii billboardowej