Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami - NoweMedium.pl

Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami

Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami. UOKiK interweniuje. Sprawdź szczegóły.
Media Markt, Zelando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami
Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami, fot. pixabay.com [zdjęcie poglądowe]

Kilka sklepów zostało oskarżone przez UOKiK o naruszenie praw konsumentów. Media Markt, Zalando, Sephora oraz Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami. Sprawdź szczegóły oraz najważniejsze informacje.

Zobacz też:

Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem na świecie. Wyprzedził go Francuz

Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo nie stosują się do przepisów związanych z promocjami

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 stycznia 2023 roku wprowadził przepisy, które wynikają z unijnej dyrektywy “Omnibus”. Mowa tu o sklepach, które oferują swoim klientom promocje.

Zobacz też:

Nowości muzyczne kwiecień 2023. Jakie płyty pojawią się w sklepach?

Od 1 stycznia jeśli sklep podaje klientom promocyjną cenę jakiegoś produktu, musi również podać najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni. Taki przepis ma poprawić sytuację konsumentów i zapobiec naruszaniu ich praw.

Zobacz też:

Politycy PiS-u oskarżają Donalda Tuska o kłamstwo w sprawie cen w sklepach. Sprawdziliśmy, kto ma rację!

UOKiK stwierdziło, że 4 sklepy nie stosują się do przepisów wprowadzonych 1 stycznia 2023 r. Wymieniono takie sklepy jak: Media Markt, Zalando, Sephora i Glovo. Mają one wprowadzać w błąd swoich konsumentów.

UOKiK mówi, że zarzuty postawione czterem sklepom dotyczą niepodawania najniższej ceny, która obowiązywała przez ostatnie 30 dni przed podaniem obniżki, czy promocyjnej ceny.

Zarzuty dotyczą między innymi niepodawania najniższej ceny obowiązującej 30 dni przed obniżką bądź informowania o niej w sposób nieczytelny, nieuwzględniania w promocji odniesienia do tej ceny czy stosowania filtrów i prezentacji ofert nieodnoszących się do niej.

UOKiK
Źródło: Media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *