Jak nie rozmawiać z młodzieżą? Na to pytanie odpowie wam TikTok PiS-u
Prawo i Sprawiedliwość ma sporo problemów z pozyskaniem młodego elektoratu. Niemal każdy sondaż badający preferencje polityczne Polaków z podziałem na wiek, nie napawa optymizmem partii rządzącej.
Młodzi ludzie zdecydowanie nie popierają postulatów PiS-u, konserwatywnego podejścia, a także rezygnowania z zasad demokratycznego państwa prawa.
Zobacz też: TikToker puścił “Suchego Karalucha” w Kościele. Poseł Solidarnej Polski straszy go prokuratorem
Prawo i Sprawiedliwość w swojej ofercie programowej jest nastawione w głównej mierze na seniorów, a także osoby 40+. Młodsi wyborcy niechętnie wygłaszają swoje poparcie dla obecnej władzy.
PiS postanowił to zmienić, chociażby poprzez zaangażowanie się w media społecznościowe. Widzimy to szczególnie na TikToku, który jest zdecydowanie ulubioną platformą młodszych wyborców. Problem w tym, że partia, delikatnie mówiąc nie najlepiej wie, jak z młodymi rozmawia.
“Wy nawet nie wiecie, za co nienawidzicie PiS-u”
Głównym bohaterem TikToka jest poseł Radosław Fogiel z PiS-u. Dawny rzecznik partii został teraz twarzą ugrupowania na TikToku.
Filmik zatytułowany “Nienawiść do PiSu?” jest mocny już od samego początku. Słyszymy z nim fragment koncertu Maty, w którym słychać, jak raper wraz z publicznością skandują “jeb*ć Telewizję Polską”. W tle widzimy klasyczne “NPC-ty”, czyli osoby bez własnego zdania, niesione nurtem.
Zobacz też: Naczelny TikToker PiS-u wyleci z uczelni? To efekt nagonki na rodzinę posłanki KO
Potem dopiero zaczyna się jazda bez trzymanki. Fogiel zadaje pytanie widzom – “za co tak naprawdę nienawidzicie PiSu?”, a potem dodaje, że “waszą nienawiść ukształtowały teksty Cypisa i Maty”. Na sam koniec poseł wytyka młodym, że ogólnie – nie wiedzą nic i prosi o racjonalne argumenty w komentarzach.
Kontrowersyjny TikTok został wypunktowany przez internatuów. Użytkownicy w komentarzach, wedle zalecenia posła wypisywali masę argumentów, które przemawiają za ich niechęcią do rządzących. Sam TikTok zrobił także całkiem dobry wynik, bowiem został wyświetlony 170 tysięcy razy.