Usługa email marketingu – jak działa w praktyce? - NoweMedium.pl

Usługa email marketingu – jak działa w praktyce?

W świecie biznesu email marketing jest doskonałym narzędziem. Jest stosunkowo niedrogi w porównaniu do innych form reklamy i pozwala dotrzeć do tysięcy ludzi w krótkim czasie. Efekty wysyłek mailingowych możemy obserwować niemal od razu po rozpoczęciu kampanii.
fot. materiał partnera

Z czego składa się dobra kampania email marketingowa?

Dobra i przemyślana kampania email marketingowa zaczyna się od określenia celu, który chcemy osiągnąć za jej pomocą. Do wyboru mamy wiele opcji, może być to między innymi sprzedaż, zwiększenie zainteresowania naszą marką lub zwiększenie ruchu użytkowników na naszej stronie internetowej.
Kolejnym krokiem jest stworzenie mailowej kreacji reklamowej, która będzie w odpowiedni sposób przekazywała nasz komunikat. Tutaj warto zadbać o to, aby nasz przekaż był czytelny oraz dobrze zaprojektowany graficznie. Warto komunikować się w sposób zgodny z grupą docelową, do której chcemy dotrzeć.
Planując skuteczną kampanię email marketingową należy odpowiednio określić bazę odbiorców naszej kampanii. W przypadku gdy nie posiadamy własnej bazy mailingowej, do której chcemy wysłać kampanie, warto zgłosić się do firmy, która posiada bazę mailingową oraz umożliwi nam wysłanie do niej kampanii mailingowej.

Jakie możliwości targetowania umożliwia email marketing?



Kampanie mailingowe możemy targetować w następujący sposób:

  • Behawioralnie, czyli po reakcjach użytkowników na poprzednie kampanie.
  • Demograficznie, czyli pod względem wieku oraz płci użytkowników.
  • Poprzez geolokalizację, czyli wysyłanie komunikatu reklamowego do użytkowników zamieszkujących konkretne miasta, dzielnice.

Co wyróżnia mailing reklamowy na tle innych kanałów? 

Email marketing na tle innych kanałów wyróżnia w głównej mierze czas czekania na rezultaty, ponieważ skuteczność działań można mierzyć już po wysłaniu pierwszych maili.
Kolejną ważną przewagą tego kanału nad innymi jest dokładne targetowanie. Użytkownicy, którzy zapisują się do baz mailingowych często podają dużo danych na swój temat, co pozytywnie przekłada się na odpowiednie możliwości docierania. 

Jakie są modele rozliczeniowe w mailingu reklamowym?

W mailingu reklamowym można rozliczać się w następujący sposób:

  • CPC – rozliczenie za kliknięcie kreacji reklamowej.
  • CPM – rozliczenie za 1000 wysłanych wiadomości email.
  • CPS- rozliczenie za sprzedaż produktu.      
  • SUC – rozliczenie za skuteczne przejście na stronę docelową.

Jeżeli chcesz rozpocząć kampanię email marketingową, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko, która posiada skuteczne rozwiązania dla Twojej branży.

 

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *