Programmatic buying. Z czym to się gryzie? - NoweMedium.pl

Programmatic buying. Z czym to się gryzie?

Rynek reklamy cały czas ewoluuje, a wspierają go w tym nowoczesne technologie. Jednym z najnowszych trendów marketingowych jest stosowanie personalizowanego przekazu, skierowanego do konkretnego odbiorcy. Do tego służy właśnie model programmatic buying. Sprawdź, o to w tym chodzi!
fot. materiał partnera

Czym jest programmatic buying?

Programmatic buying występuje także pod polską nazwą „reklama programatyczna”. Polega na zautomatyzowaniu procesu zakupu mediów pod emisje reklam w internecie. Jest to model opierający się na danych analitycznych i pozwalający na zwiększanie skuteczności marketingu.

Programmatic buying automatycznie podejmuje decyzje dotyczące tego, gdzie powinna zostać opublikowana dana reklama. Dzieje się to na podstawie danych dotyczących ruchu w konkretnym miejscu – i to nie tyle jego wielkości, a raczej charakterystyki. Algorytmy biorą pod uwagę, kto odwiedza daną platformę i na tej podstawie wyświetlają dopasowane do potrzeb konkretnych użytkowników reklamy. Dzięki temu praca człowieka ograniczona jest do minimum, dokładność dopasowania przekazu marketingowego wzrasta, a wraz z nią skuteczność reklamy.

Jak działa programmatic buying?

Programmatic buying działa na podstawie obranego celu kampanii oraz opracowanej strategii, wyświetlając odbiorcom stosowne komunikaty. Mogą one być dopasowane do osób znajdujących się na każdym z etapów lejka sprzedażowego. Sygnał związany z chęcią publikacji reklamy jest automatycznie przesyłany do systemu sprzedażowego, gdzie reklamodawca bierze udział w aukcji pozwalającej na zakup powierzchni reklamowej (w modelu RTB, czyli Real-Time Bidding). Aukcje te odbywają się w ułamku sekundy, za każdym razem, gdy użytkownik wchodzi na stronę. Najlepsza oferta wygrywa, a co za tym idzie dany reklamodawca może wyświetlić spersonalizowaną reklamę na wybranej stronie.

Programmatic buying – czy warto?

Programmatic buying może być bardzo skuteczną strategią. Jednak warunkiem jest odpowiedni dobór strategii i kryteriów wyświetlania reklam. Właściwie zastosowany przynosi dużo korzyści – reklamodawca ponosi koszt publikacji tylko wtedy, gdy przekaz trafia do jego grupy docelowej. Maleją zatem koszty, a jednocześnie wzrasta skuteczność. Przy właściwym dopasowaniu kryteriów „klikalność” takiej reklamy może być zdecydowanie wyższa niż w przypadku innych metod reklamowych (badania wskazują na nawet dwukrotnie większą liczbę kliknięć). Zautomatyzowana reklama jest coraz popularniejsza na świecie i w Polsce. Prognozuje się również dalszy rozwój tego trendu. Dlatego na pewno warto się nim zainteresować już teraz. Aby jednak reklama programowalna była skuteczna, trzeba mieć wiedzę na temat tego, jak z niej korzystać.

Poszukujesz sposobu na skuteczną reklamę online? Chcesz skorzystać ze wsparcia prawdziwych profesjonalistów? Sprawdź ofertę na stronie Fabryka Marketingu i zainwestuj w efektywny marketing!

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *