Najbardziej irytująca reklama 2022 r.? Polskie Baby Shark
Baby Shark to piosenka dla dzieci, którą zna każdy na świecie. Na YouTube utwór o małym rekinie i jego rodzinie ma już 10 mld wyświetleń. Reklama Shopee i inspiracja piosenką Baby Shark miała najprawdopodobniej przełożyć się na sukces i wiralowość. Co się stało? – Spot, wraz z jego intensywność w mediach, zirytował Polaków.
W majówkowej reklamie platformy Shoppe widać jak matka z córką wykonują układ choreograficzny do melodii Baby Shark i polskich słów, następnie dołączają do nich kolejne osoby. Reklama Shopee została okrzyknięta mianem “najbardziej wkurzającego spotu 2022 r.”.
Zobacz: Jak się nie zestarzeć. Seksistowska reklama warszawskiej przestrzeni biurowej
Na negatywne komentarze internautów wpływa wokal na wysokich rejestrach oraz repetytywność i memiczny układ, nawiązujący do tiktokowych trendów. Oczywiście nie sposób nie skomentować piosenki, która od razu wpada do głowy, czyli Baby Shark po polsku.
W sieci pojawiło się wiele memów i przeróbek reklamy. Przy okazji znaleziono również reklamę Shopee z 2019 roku, w której do melodii z Baby Shark tańczy Cristiano Ronaldo.