Nowe trendy w świątecznych kampaniach reklamowych? - NoweMedium.pl

Nowe trendy w świątecznych kampaniach reklamowych?

Święta to czas prezentów, czyli zakupów. Jak najlepiej zachęcić potencjalnego klienta do wybrania konkretnych produktów? Dobrą kampanią świąteczną! Co w tym roku przygotowało Allegro?
antyradio.pl

Widzieliśmy już bożonarodzeniową kampanię marki Apart, teraz przyszedł czas na świąteczną reklamę największej platformy transakcyjnej w Polsce – Allegro. Czy utwór “Wspólna chwila” powtórzy sukces sprzed 4 lat?

Kiedyś “English for begginers”, teraz “Wspólna chwila”

Bożonarodzeniowa kampania Allegro z 2016 r. “English for begginers”, opowiadająca o dziadku, który uczy się angielskiego, by mieć możliwość porozumienia się ze swoją wnuczką mieszkającą za granicą, wzruszyła odbiorców i osiągnęła status zbliżony do świątecznych reklam Coca-Coli. Miała ponad 18 mln wyświetleń.

Tegoroczna kampania, bazując na obecnie panujących trendach, wygląda nieco inaczej. Agencja zrezygnowała z klasycznej reklamy na rzecz świątecznego teledysku, zachowanego w podobnej koncepcji jak reklama Apartu.

“Wspólna chwila”

W nowym klipie wystąpili: Julia Wieniawa, Mery Spolsky oraz Arek Kłusowski. Utwór został napisany i skomponowany przez Arka Kłusowskiego, Mery Spolsky i Adiego Owsianika na zlecenie Allego.

Świąteczna historia ma połączyć świat rzeczywisty z wirtualnym i przypomineć jak istotna jest radość z bycia razem. Aby podkreślić przenikanie się tych dwóch światów Julia Wieniawa pojawia się jako hologram.

Artyści wyłaniają się zza kolorowej kotary, a chwilę później znajdują się na wyspach z różnymi rekwizytami. Ze świetlistego pyłu materializują się przedmioty. Brzmi kiczowato? – ale czy to właśnie święta nie są momentem estetycznej przesady, kulminacji banałów i naruszenia zasad logiki?

Wyjątkowe, pandemiczne czasy zmusiły realizatorów projektu do niestandardowego zaprezentowania piosenki. Teledysk został nakręcony na specjalnej platformie (360), a dzięki metodzie multiplikacji wokalista został przedstawiony w kilku odsłonach.

Współautorka tekstu oraz piosenkarka Mery Spolsky komentuje klip:

Mam taką tradycję na święta, która polega na tym, że co roku piszę jedną świąteczną piosenkę i chowam do szuflady. Bardzo się cieszę, że tym razem moje gwiazdkowe przemyślenia ujrzą światło dzienne i to w bardzo ciekawym trio, z Julią Wieniawą i Arkiem Kłusowskim. Bardzo mi zależało aby słowa w mojej zwrotce brzmiały jak mantra, którą warto na święta zapamiętać: kocham, lubię, tulę, czule, czuję, pragnę i szanuję, głaszczę, mlaszczę, mrugam, śmieję, wielbię, wzdycham, adoruję. Jestem również bardzo dumna z Arka, który skomponował naszą piosenkę i z Julii, która swoim wokalem nadała jej dużo ciepła! Wesołych świąt albo Mery Krismas! Auu!!! 

Kampania 2020 na wielu platformach

Bożonarodzeniowa kampania przeniesie się również na inne platformy m.in. TikTok. Mają wziąć w niej udział influencerzy tacy jak: Kompleksiaraxx, Mrs.Lillyy, Oliwia MisztalTwinSStylee. Co więcej, agencja zapowiedziała też kilkanaście spotów oraz świątecznych podcastów z udziałem Joanny Okuniewskiej (“Moje przyjaciółki idiotki”) czy Vogule Poland.

Utwór będzie nam towarzyszył przy tegorocznych świętach czy raczej zyska miano “pięknej i długiej reklamy Allegro”?

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.