Robi się tłok platformach streamingowych. Na rynek wejdzie kolejny rywal dla Netflixa
Platformy streamingowe to dzisiaj podstawowe narzędzie, z którego korzystamy przy oglądaniu filmów, czy seriali. Jasne, ogrom osób nadal regularnie chodzi do kin, ponieważ trudno zastąpić klimat wielkiego ekranu. Wraz z postępem pandemii, oglądanie seriali i filmów na kanapie stało się coraz popularniejsze. Dzisiaj ogrom osób posiada już Netflixa, który jako pierwszy wszedł w streaming na taką skalę i bardzo szybko wypracował sobie pozycje dominującej firmy na rynku.
Tych jednak pojawia się coraz więcej i jak się okazuje, Netflix nie jest już jedyną opcją, która pozwala nam na oglądanie seriali i filmów przez internet. Na ten moment głównym rywalem platformy jest Amazon Prime. Platforma ta wybiła się na popularność w branży m.in. przez takie produkcje jak “The Man in the High Castle” czy “The Mandalorian”. Oprócz Amazon Prime na rynku obecny jest także Disney+, który przejął dziedzinę produkcji o superbohaterach. Serwis jest póki co niedostępny w Polsce, ale niedługo się to zmieni.
Oznacza to, że na rynku już teraz jest trójka silnych graczy, a będzie ich tylko więcej. W 2022 r. na polski rynek ma wejść także HBO Max.
Nowy gracz na rynku streamingowym
Oprócz wyżej wymienionych pojawi się kolejny pretendent w walce o rynek streamingowy. SkyShowtime, bo tak nazywa się platforma, jest wynikiem partnerstwa dwóch grup mediowych: Comcast i ViacomCBS. Ci pierwsi w wyniku fuzji z amerykańską stacją telewizyjną NBC Universal mają dostęp do ich produkcji, natomiast ViacomCBS jest właścicielem m.in. studia Paramount Pictures.
W wyniku tej współpracy serwis będzie dysponował ogromną liczbą materiałów. Ma to być 10 tys godzin filmów, seriali i innych produkcji.
Czy SkyShowtime dorówna takim potentatom na rynku jak Netflix czy Amazon Prime? Co do tego się przekonamy już w przyszłym roku. Na pewno na korzyść serwisu będzie działać znacząca liczba klasyków filmowych, które mają być dostępne w bibliotece platformy.