Diablo IV ze światowym rekordem. Gra zarobiła w niecały tydzień aż 666 milionów dolarów!
Diablo IV to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Nie da się ukryć, że seria Diablo, to jeden z fundamentów branży gier video, a zarazem wizytówka studia Blizzard.
Fani serii bardzo mocno wyczekiwali premiery nowej odsłony, a producenci liczyli na ogromny sukces finansowy. Jak się okazuje, to drugie przeszło nawet ich najśmielsze oczekiwania.
Zobacz też: Stranger Things w wirtualnej rzeczywistości nadchodzi! Jest zwiastun gry VR
Wokół Diablo IV było mnóstwo szumu, a marketing jakim była otoczona produkcja okazał się niesamowicie skuteczny. Przyjrzyjmy się, co spowodowało, że Diablo IV osiągnęło taki sukces.
Kulisy rekordu i sukcesu Diablo IV
Diablo IV jest na rynku od ledwie ponad dwóch tygodni, a już stało się sukcesem na skalę światową. W niespełna tydzień, gra zarobiła aż 666 milionów dolarów.
Statystyki wskazują, że produkcja jest najszybciej sprzedającą się grą w całej historii branży, a wpływ na to ma kilka czynników. Głównym architektem sukcesu jest tutaj świetny marketing oraz design gry.
Zobacz też: PlayStation Showcase 2023 zakończone! Na jakie gry warto będzie poczekać?
Twórcy bardzo mocno chcieli, aby dopisek “IV” nie odstraszał graczy, którzy wcześniej nie mieli styczności z grą. Stworzyli oni grę, która nie wymaga ogrania poprzednich części, aby móc zatracić się w rozgrywce. Nie zapomniano jednak o starych wyjadaczach – na nich czekają specjalne smaczki oraz easter eggi.
Przejdźmy teraz do marketingu, bo to on był główną podstawą sukcesu. Jeszcze przed premierą, media społecznościowe były rozgrzane za sprawą hasztagu #diabloIV. To sprawiło, że wokół produkcji wytworzył się szum, który bardzo mocno sprzyjał sprzedaży.
Megan Fox zaangażowana w promocję
Świetnym ruchem było także nawiązanie współpracy z aktorką Megan Fox, a zarazem zorganizowanie specyficznego “konkursu”. W filmiku promującym grę, aktorka mówi, żeby wrzucać na Twittera filmiki z najbardziej spektakularnymi śmierciami w grze. Na zwycięzców czeka specjalna mowa pogrzebowa, którą wygłosi aktorka.
Cały konkurs oczywiście będzie się odbywał pod hasztagiem, mianowicie #diablodeaths. W ten sposób promocja gry będzie kręciła się samoistnie.
Marketingowcom Diablo IV należą się ogromne gratulacje. Zorganizowali oni niesamowicie udaną kampanię i to oni w wielkiej mierze stoją za sukcesem. Miejmy nadzieję, że twórcy gier będą uczyć się na przykładzie Diablo IV.