Diablo IV ze światowym rekordem. Gra zarobiła w niecały tydzień aż 666 milionów dolarów! - NoweMedium.pl

Diablo IV ze światowym rekordem. Gra zarobiła w niecały tydzień aż 666 milionów dolarów!

Ta gra to światowy fenomen i niesamowity pokaz wpływu marketingu na sprzedaż. Diablo IV jest najszybciej sprzedającą się grą na świecie.
fot. Blizzard Entertainment

Diablo IV to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Nie da się ukryć, że seria Diablo, to jeden z fundamentów branży gier video, a zarazem wizytówka studia Blizzard.

Fani serii bardzo mocno wyczekiwali premiery nowej odsłony, a producenci liczyli na ogromny sukces finansowy. Jak się okazuje, to drugie przeszło nawet ich najśmielsze oczekiwania.

Zobacz też: Stranger Things w wirtualnej rzeczywistości nadchodzi! Jest zwiastun gry VR

Wokół Diablo IV było mnóstwo szumu, a marketing jakim była otoczona produkcja okazał się niesamowicie skuteczny. Przyjrzyjmy się, co spowodowało, że Diablo IV osiągnęło taki sukces.

Kulisy rekordu i sukcesu Diablo IV

Diablo IV jest na rynku od ledwie ponad dwóch tygodni, a już stało się sukcesem na skalę światową. W niespełna tydzień, gra zarobiła aż 666 milionów dolarów.

Statystyki wskazują, że produkcja jest najszybciej sprzedającą się grą w całej historii branży, a wpływ na to ma kilka czynników. Głównym architektem sukcesu jest tutaj świetny marketing oraz design gry.

Zobacz też: PlayStation Showcase 2023 zakończone! Na jakie gry warto będzie poczekać?

Twórcy bardzo mocno chcieli, aby dopisek “IV” nie odstraszał graczy, którzy wcześniej nie mieli styczności z grą. Stworzyli oni grę, która nie wymaga ogrania poprzednich części, aby móc zatracić się w rozgrywce. Nie zapomniano jednak o starych wyjadaczach – na nich czekają specjalne smaczki oraz easter eggi.

Przejdźmy teraz do marketingu, bo to on był główną podstawą sukcesu. Jeszcze przed premierą, media społecznościowe były rozgrzane za sprawą hasztagu #diabloIV. To sprawiło, że wokół produkcji wytworzył się szum, który bardzo mocno sprzyjał sprzedaży.

Megan Fox zaangażowana w promocję

Świetnym ruchem było także nawiązanie współpracy z aktorką Megan Fox, a zarazem zorganizowanie specyficznego “konkursu”. W filmiku promującym grę, aktorka mówi, żeby wrzucać na Twittera filmiki z najbardziej spektakularnymi śmierciami w grze. Na zwycięzców czeka specjalna mowa pogrzebowa, którą wygłosi aktorka.

Cały konkurs oczywiście będzie się odbywał pod hasztagiem, mianowicie #diablodeaths. W ten sposób promocja gry będzie kręciła się samoistnie.

Zobacz też: Nowy wymiar szukania pracowników. Firma transportowa poszukuje kierowców. Swoje ogłoszenie umieściła… w grze video.

Marketingowcom Diablo IV należą się ogromne gratulacje. Zorganizowali oni niesamowicie udaną kampanię i to oni w wielkiej mierze stoją za sukcesem. Miejmy nadzieję, że twórcy gier będą uczyć się na przykładzie Diablo IV.

Źródło: media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *