Ubrania za subskrypcję, czyli modowy Netflix
Na skutek Covid-19 branża modowa musiała zacząć szukać nowych rozwiązań, bądź wprowadzać modernizacje, o których myślano już wcześniej. Oprócz koronawirusa, ruchy proekologiczne coraz głośniej zaczęły mówić o szkodliwym wpływie fast fashion na środowisko. Wzrost świadomości klientów na temat klimatu spowodował potrzebę zmian przyzwyczajeń zakupowych.
Na przeciw tym wyzwaniom wyszedł nowy startup, który wprowadza do branży modowej nietypowe rozwiązania.
Netflix, ale z ubraniami
Marka Singular Society została stworzona przez zespół specjalistów z branży handlu detalicznego. Finansowana będzie przez szwedzką grupę branży mody H&M.
Na czym polega nowatorskość Singular Society? – Na zasadzie sprzedaży ubrań.
Sklep, podobnie jak Netflix czy Spotify, ma działać w oparciu o miesięczną lub roczną subskrypcję. Dzięki temu klienci będą mogli zakupić ubrania, dodatki, rzeczy do domu – w zależności od tego czego akurat potrzebują. Marka oferuje kilka planów abonamentowych – od podstawowego, który pozwala na zakup 5 produktów miesięcznie (ok. 42 zł) po pakiet rozszerzony, czyli 25 produktów miesięcznie (ok.1030 zł).
Producenci zapewniają, że ceny wszystkich produktów, będą równe kosztom ich wyprodukowania:
Rzeczy, których potrzebujesz i których naprawdę chcesz, dostępne za koszt ich wyprodukowania. Wykonane odpowiedzialnie, w bezkompromisowej jakości, przez wyjątkowych twórców.
Singular Society a ekologia
Marka ma być odpowiedzią na świadomą modę. Głównym celem projektu jest dotarcie do klientów, którzy kupują odpowiedzialnie:
Nasi członkowie mają wyłączny dostęp do odpowiedzialnie wykonanych produktów o najwyższej jakości i wzornictwie od najlepszych światowych producentów – za cenę ich wytworzenia. Bez skrótów, bez marży, pełna przejrzystość. Nasz pomysł polega na tym, aby pomóc ludziom kupować mniej, umożliwiając im kupowanie lepszych rzeczy
Wszyscy chętni do przetestowania usług nowej marki mogą zapisać się na listę oczekujących. O przyjęciu będzie decydowała kolejność zgłoszeń.
Specjaliści optymistycznie wskazują, że działalność Singular Society wspomoże zrównoważoną modę i zmieni podejście społeczeństwa do zakupów.