Infuencerzy z UK mają zakaz używania filtrów upiększających - NoweMedium.pl

Infuencerzy z UK mają zakaz używania filtrów upiększających

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklam (ASA) zakazał influencerom stosowania filtrów w mediach społecznościowych przy postach sponsorowanych przez produkty do pielęgnacji skóry lub kosmetyków.
fot. pixabay.com

Zaczęło się od od kampanii #filterdrop, którą zainicjowała Sasha Pallari w lipcu 2020 roku. Akcja polegała na opublikowaniu zdjęcia na Instagramie. Celem kampanii było pokazanie swojej “naturalnej skóry”, bez nałożonych filtrów.

Akcją zainteresowała się ASA, która po przeanalizowaniu hasztagu, odkryła dwa przypadki, w których instagramerki użyły filtru upiększającego. Chodziło o posty sponsorowane dla Skinny Tan Ltd i dla Tanologist Tan. Są to produkty do opalania. Urząd w UK zakazał używania filtru, ponieważ „wprowadzał w błąd, wyolbrzymiając efekt, jaki produkt był w stanie osiągnąć”.

Reklamy, które łamią te zasady, byłyby usuwane i nie pojawiałyby się ponownie, co mogłoby zaszkodzić reputacji reklamodawcy i influencerów.

Informuje ASA

Orzeczenie wydane przez ASA będzie miało zastosowanie do wszystkich brytyjskich marek, influencerów i celebrytów.

Jeśli jakaś reklama zostanie wykryta, jako przerobiona przy użyciu filtru, zostanie zdjęta z platformy bez możliwości ponownego zamieszczenia. Przy takim zabiegu reputacja infuencera i reklamodawcy może bardzo poważnie ucierpieć.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *