Infuencerzy z UK mają zakaz używania filtrów upiększających
Zaczęło się od od kampanii #filterdrop, którą zainicjowała Sasha Pallari w lipcu 2020 roku. Akcja polegała na opublikowaniu zdjęcia na Instagramie. Celem kampanii było pokazanie swojej “naturalnej skóry”, bez nałożonych filtrów.
Akcją zainteresowała się ASA, która po przeanalizowaniu hasztagu, odkryła dwa przypadki, w których instagramerki użyły filtru upiększającego. Chodziło o posty sponsorowane dla Skinny Tan Ltd i dla Tanologist Tan. Są to produkty do opalania. Urząd w UK zakazał używania filtru, ponieważ „wprowadzał w błąd, wyolbrzymiając efekt, jaki produkt był w stanie osiągnąć”.
Reklamy, które łamią te zasady, byłyby usuwane i nie pojawiałyby się ponownie, co mogłoby zaszkodzić reputacji reklamodawcy i influencerów.
Informuje ASA
Orzeczenie wydane przez ASA będzie miało zastosowanie do wszystkich brytyjskich marek, influencerów i celebrytów.
Jeśli jakaś reklama zostanie wykryta, jako przerobiona przy użyciu filtru, zostanie zdjęta z platformy bez możliwości ponownego zamieszczenia. Przy takim zabiegu reputacja infuencera i reklamodawcy może bardzo poważnie ucierpieć.