Nowy spot Cadbury szokuje widzów i "zachęca dzieci do seksu" - NoweMedium.pl

Nowy spot Cadbury szokuje widzów i “zachęca dzieci do seksu”

Brytyjska firma znana głównie z produkcji słodyczy - Cadbury, przyprawiła niektórych o niestrawność. Spot z okazji 50-lecia pojawienia się Creme Egg wywołał niemałe oburzenie. Internauci wskazują, że może on zachęcać dzieci do seksu.
kadr z reklamy

Reklama powstała dla uczczenia 50. rocznicy pojawienia się w sklepach czekoladowego jajka Creme Egg. Przez ten czas słodkość skosztował wiele osób, w różnych okolicznościach i na przeróżne sposoby. To właśnie na tym bazuje zaprezentowany spot.

Jakim typem jesteś?

W trwającym niecałą minutę spocie widzimy gamę bohaterów, którzy w różny sposób spożywają swoje jajko. Są tam m.in. “lizacze”, “piekarze”, “eksperci”, “nurkowie”, “tajniacy” oraz “dzielący się”. To właśnie ostatni typ wzburzył internautów.

Scena, która przedstawia dwóch mężczyzn dzielących się czekoladowym jajkiem przypomina pocałunek. Zdaniem niektórych widzów taka sytuacja nie powinna mieć miejsca w reklamie produktu, którego odbiorcami są najmłodsi widzowie.

Całość reklamy poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=MfykcmIAwx4

50 tys. podpisów

Oburzenie internautów przeniosło się na działania. Widzowie stworzyli petycję w sprawie zaprzestania emisji reklamy. Obecnie zebrano 48,432 podpisów. Do osiągnięcia założonego celu potrzebują jeszcze 1 568 osób.

Treść petycji brzmi:

Chciałbym zgłosić skargę dotyczącą kampanii reklamowej Cadbury’s Creme Egg, która jest obecnie rozpowszechniana w mediach i przedstawia parę gejów zaangażowaną w akt intymny seksualny.
Cadburys to marka o ugruntowanej pozycji, która celowo sprzedaje swoje produkty rodzinom i dzieciom; dlatego niedopuszczalne jest, aby wystawiać dzieci na obraz, który jest tak wyraźnie hiperseksualny.
Wystawianie dzieci na treści o charakterze seksualnym jest formą uwodzenia. Powszechnie wiadomo, że dzieci często kopiują to, co widzą na ekranie.
Występując z parą gejów, Cadbury’s stara się uniknąć krytyki, używając przykrywki „inkluzywności” i „różnorodności”. Mimo to, ta reklama graficzna o charakterze seksualnym nie ma miejsca w mediach, gdzie dzieci mogą ją obejrzeć.
Takie uprzedmiotowienie seksualne jest sprzeczne z kodeksem postępowania ASA.
Zachęcam do podjęcia natychmiastowych działań i natychmiastowego wycofania reklamy z głównego obiegu.

tłum. red.