Balenciaga przeprasza za kontrowersyjną kampanię. "Inspiracja pedofilią" - NoweMedium.pl

Balenciaga przeprasza za kontrowersyjną kampanię. “Inspiracja pedofilią”

Kilka dni temu w sieci pojawiły się zdjęcia z nowych kampanii Balenciagi. Marka zderzyła się z ogromnym kryzysem wizerunkowym i wystosowała oficjalne oświadczenie.
Balenciaga przeprasza za kontrowersyjną kampanię. "Inspiracja pedofilią" /fot. twitter
Balenciaga przeprasza za kontrowersyjną kampanię. “Inspiracja pedofilią” /fot. twitter

Balenciaga to obecnie jedna z najpopularniejszych modowych marek na świecie. Uwielbiają ją celebrytki, takie jak siostry Kardashian czy Hailey Bieber. Od jakiegoś czasu firma mierzy się z potężnym kryzysem wizerunkowym. Wszystko za sprawą świątecznej kampanii, której Balenciga zdecydowanie nie przemyślała…

To miała być urocza, rodzinna kampania wiosenna z udziałem dzieci. Wyszło nieco inaczej. W kontrowersyjnej sesji zdjęciowej wykorzystano pluszowe misie wystylizowane w akcesoria BDSM. Ponadto, na zdjęciach pojawiły się kieliszki do wina i przedmioty, które ewidentnie wskazywały na temat pedofilii.

Fotografie, wykonane przez Gabriele Galimbertiego były częścią świątecznej kampanii Balenciagi. Znajdowały się na nich małe dziewczynki w dość nietypowych sceneriach – w otoczeniu pluszaków ubranych w uprzęże BDSM i siatkowe topy czy kieliszków do wina.

Druga kontrowersja sesja reklamowała kampanię kolekcji kapsułowej, stworzonej wspólnie z marką Adidas. Fotografie, które wykonał Chris Maggio, nawiązują do tematu pedofilii jeszcze bardziej bezpośrednio.

Zobacz też: Torba czy paczka chipsów? Baleciaga z nowym, kontrowersyjnym projektem

“Inspiracja pedofilią”?

Wśród zdjęć pojawiło się ujęcie torebki, która leży w bałaganie na stole. Wśród rozrzuconych papierów Internauci dopatrzyli się pisma z wyrokiem Sądu Najwyższego z 2008 roku, który potwierdzał, że promowanie pedofilii jest zbrodnią federalną. Na innej fotografii natomiast można zauważyć ksiażkę Michaela Borremansa, który był znany z malowania nagich, zakrwawionych dzieci. Trudno uwierzyć, że wybór akcesoriów do sesji był przypadkowy.

Obie kampanie spotkały się z ogromną krytyką. Uczestnicząca w kampanii modelka Bella Hadid już usunęła powiązane z nią zdjęcia ze swojego konta na Instagramie. Sprzeciw wobec marki wyraziły także inne modelki i osoby publiczne. W końcu Balenciaga ugięła się pod naciskiem Internautów i wystosowała oficjalne oświadczenie, a kontrowersyjne zdjęcia zniknęły ze strony.

Szczerze przepraszamy za jakąkolwiek obrazę, którą mogła spowodować nasza świąteczna kampania. Nasze torebki z pluszowych misiów nie powinny być uwzględnione na zdjęciach z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy kampanię ze wszystkich naszych platform. Przepraszamy za uwzględnienie na zdjęciach niepokojących dokumentów. Podchodzimy do tej sprawy bardzo poważnie. Podjęliśmy już czynności prawne wobec osób odpowiedzialnych za stworzenie scenografii z uwzględnieniem niezaakceptowanych przez Balenciagę przedmiotów w naszej kampanii na wiosnę 2023. Potępiamy przemoc na dzieciach w każdej formie. Popieramy bezpieczeństwo i dobrobyt dzieci.

– napisano na oficjalnej stronie Balenciagi.

Zobacz też: Luksusowe torby czy worki na śmieci? Balenciaga z nowym projektem

Źródło: media

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *