Strona WWW jako narzędzie do pozyskiwania klientów - NoweMedium.pl

Strona WWW jako narzędzie do pozyskiwania klientów

Roznosisz ulotki reklamujące Twój biznes? Udzielasz się na forach branżowych? Prosisz klientów o dalsze polecanie Twoich usług i produktów? Takie działania na pewno przyniosą pewne skutki. Nic jednak tak nie przyciągnie klientów do Twojego biznesu jak stworzenie strony www.
fot. materiał partnera

Brak strony internetowej może sabotować Twój biznes

Twoje produkty lub usługi są wysokiej jakości, ceny są konkurencyjne, a klienci się do Ciebie nie zgłaszają? Powodem może być brak strony www. Większość potencjalnych klientów właśnie w Internecie szuka informacji o danej firmie. Jeżeli ich nie znajdzie, od razu kieruje swoje kroki do konkurencji. Dlatego tworzenie stron www powinno być podstawą Twoich działań marketingowych. Dzięki witrynie firmowej klienci będą mogli poznać Twoją ofertę, zobaczyć zdjęcia Twoich produktów lub usług, poznać ceny czy lokalizację.

Strony internetowe pozwalają klientom na zapoznanie się z opiniami innych użytkowników

Duża konkurencja w praktycznie każdej branży oznacza, że jest nam coraz ciężej wybrać konkretną markę. Dla ułatwienia często kierujemy się opiniami innych klientów. Jest to kolejny sposób, w jaki może przydać się nam witryna internetowa. Możemy zamieścić na niej prawdziwe opinie klientów, którzy skorzystali już z naszych usług czy zakupili nasze produkty. Jeżeli są one realne, to prawdopodobnie wzbudzą zaufanie w użytkownikach, którzy trafią na naszą stronę internetową.

Strona internetowa pokaże klientom, że znasz się na rzeczy

Wybierając usługi, chcemy trafić do specjalisty w danym fachu. Strona internetowa, na której potencjalny klient znajdzie fachowe treści wyraźnie stworzone przez osobę, która zna daną branżę od podszewki, może skłonić go do wyboru właśnie naszych usług.

Ważne jest, aby treści były bezbłędne i merytoryczne. Klient powinien znaleźć na stronie odpowiedzi na wszystkie swoje pytania – język powinien być dla niego zrozumiały niezależnie od branży.

Słowa kluczowe pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów

Obecnie żeby strona internetowa przyciągała klientów, nie wystarczą jednak tylko merytoryczne treści. W teksty na naszej witrynie firmowej muszą być też naturalnie wplecione słowa kluczowe. Powinny to być zwroty, które klienci będą wpisywać w wyszukiwarkę, żeby znaleźć nasze usługi lub produkty. Dobrze dobrane słowa kluczowe będą praktycznie darmową reklamą – na naszą stronę nie będą trafiać przypadkowi użytkownicy, a osoby, które szukają właśnie naszych usług.

Co musi zawierać strona internetowa, żeby zainteresować klientów?

Wiemy już, że profesjonalna strona internetowa powinna zawierać merytoryczne treści oraz opinie innych klientów. Co jeszcze pomoże biznesowi w pozyskaniu nowych klientów? Ważne są na pewno elementy wizualne takie jak zdjęcia, grafiki i wideo. To one będą przyciągać wzrok użytkowników, więc warto przeplatać nimi teksty. Jedna z zakładek powinna zawierać nasze portfolio, dzięki któremu klienci będą mogli zapoznać się z naszą działalnością. Bardzo ważna jest też zakładka, która pozwoli klientom na kontakt z naszą firmą – powinna zawierać nasze dane, formularz kontaktowy i mapkę ułatwiającą dojazd. Wszystko to powinno być oczywiście osadzone w nowoczesnym designie.

Stworzenie strony internetowej Cię przerasta? Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

Założenie własnej działalności wiąże się z załatwianiem tysiąca spraw naraz. Często nie mamy już głowy do myślenia o stronie internetowej. Wiemy już jednak, że bez niej przyciągnięcie klientów będzie praktycznie niemożliwe. Na szczęście na rynku działają firmy, dla których tworzenie stron internetowych to codzienność.

Taka firma stworzy profesjonalną witrynę firmową, która będzie zgodna z obecnymi trendami i zasadami pozycjonowania. Jej design będzie przejrzysty, a wszystkie treści będą podzielone na wygodne w obsłudze zakładki. Oprócz merytorycznych tekstów użytkownicy znajdą też tutaj angażujące zdjęcia, grafiki oraz materiały wideo.

Agencja zadba o pozycjonowanie oraz responsywność strony www

Ponieważ projektowanie stron to chleb powszedni takich firm, to na pamięć znają też one wymagania Google wobec stron internetowych. Dzięki temu agencja wplecie w treści na naszej stronie słowa kluczowe, które nie będą rażące dla użytkownika, ale które sprawią, że nasza strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania.

Agencje tworzą też responsywne strony internetowe. Oznacza to, że będą się one prawidłowo wyświetlać na urządzeniach mobilnych jak smartfony, co obecnie dla użytkowników jest bardzo ważne.

Projektowanie stron internetowych – czy jest to duży koszt?

Często przed skorzystaniem z takich profesjonalnych usług powstrzymuje nas ich cena. Obecnie stworzenie www przez agencję kosztuje od 2 do 5 tysięcy. Koszt ten jest zależny od ilości zakładek i treści, jakie chcemy zamieścić. Chociaż dla nowego biznesu kwota może wydawać się wysoka, to pamiętajmy, że jest to inwestycja, która zwróci się nam w przyszłości w postaci nowych klientów. Jest to też jednorazowy koszt, a strona internetowa może nam służyć latami. Chociaż strony www trzeba od czasu do czasu aktualizować, to jest to mały wydatek w porównaniu z zyskami, jakie będziemy dzięki niej uzyskiwać.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *