"Pomyśl, zanim powiesz". Kampania ma zwrócić uwagę na nasze komentarze - NoweMedium.pl

“Pomyśl, zanim powiesz”. Kampania ma zwrócić uwagę na nasze komentarze

Nietrafione komplementy czy komentarze na temat drugiej osoby mogą być krzywdzące. Często nie znamy historii człowieka, na którego patrzymy. Kampania "Pomyśl, zanim powiesz" ma uwrażliwić społeczeństwo i dać do myślenia.
facebook.com/Pomyśl zanim coś powiesz

“Pomyśl, zanim powiesz” to kolejna odsłona kampanii społecznej zapoczątkowanej przez modelkę Sarę Czarną. Celem jest zwrócenie uwagi na komentarze oraz nasze reakcje w stosunku do innych osób.

Projekt wydaje się szczególnie ważny, ponieważ obecnie coraz więcej ludzi zmaga się z niską samooceną oraz gonieniem za Instagramowym ideałem.

Historia projektu

Kampania społeczna “Pomyśl, zanim powiesz” została zapoczątkowana przez modelkę Sarę Czarną. Pomysł na projekt narodził się 7 lat temu. Inicjatorka zaczęła zwracać uwagę na to, jak starsze osoby ignorują opinie młodszych osób, jednak same chętnie artykułują swoje zdanie. Jak wskazuje Sara Czarna:

Wszystko zaczęło się mniej więcej 7 lat temu. Zaczęłam zwracać uwagę na to jak często niedużo starsze ode mnie osoby ignorują to, co mówię. Nie proszone wypowiadały swoje zdanie na tematy związane ze mną, próbując w te sposób zarządzać moim życiem. Ja natomiast od wczesnych lat mocno zajmowałam się samorozwojem. Poznawałam swoje “JA”. To czego od życia chce a dlaczego nie widzę w nim miejsca. Miałam i do dziś mam bardzo głębokie poczucie, ze moje poglądy na temat życia mają mocne fundamenty.

-pomyslzanimpowiesz.com

Niemal natychmiast zaczęła zauważać taką zasadność w swoim najbliższym otoczeniu. Jakby ludzie mieli poczucie, że ich opinia, od wyglądu, po poglądy, jest niezwykle istotna dla funkcjonowania rozmówcy.

Pamiętam jak kilka lat temu skomentowano mnie w dotkliwy sposób. Kiedy zapytałam jaki był cel tego komentarza mój rozmówca stwierdził : “Nie wiem, przepraszam.” „Pomyśl zanim powiesz” – tak wtedy skończyłam naszą rozmowę. Od tamtej pory niesamowicie uważa na to, co mówi bo myśli o konsekwencji swoich słów.

– wskazuje Sara Czara

Celem projektu jest uwrażliwienie na to co mówimy i robimy. Inicjatorka zachęca do zadania sobie jednego pytania – “jaki chce osiągnąć cel?”, i zastanowienia się czy komentarz jest na pewno potrzebny, czy zmieni coś na lepsze w życiu tej drugiej osoby.

Poznaj historie zanim coś powiesz

Bohaterki, które wystąpiły w projekcie, opowiadają swoje historie i dosadnie pokazują jak możemy pomylić się w ocenie innych.

Na stronie projektu można poznać historie zaangażowanych w inicjatywę kobiet, a także samemu podzielić się własnym doświadczeniem i stać się częścią “Pomyśl, zanim powiesz”.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *