Pepsi ma nowe logo. Ostatni rebranding marki był nazywany “porażką”. Jak będzie teraz?
![Pespi ma nowe logo. Ostatni rebranding marki był nazywany "porażką". Jak będzie teraz? /fot. instagram.com/pepsi](https://nowemedium.pl/wp-content/uploads/2023/03/image-37-edited.png)
Rebranding Pepsi, który przeprowadzono w 2008 roku, był nazywany wówczas sporą porażką marketingową. Zmiana kształtu trzykolorowego kółeczka nie spodobała się zarówno inwestorom, jak i klientom.
Zobacz też: [Memy] Kerfuś pobija internet. Powstają kolejne seksualne memy o robocie
Ci ostatni szybko zauważyli, że nowe logo przypomina nieco postać otyłego człowieka – czy takie właśnie skojarzenia powinna budzić marka słodkich napojów gazowanych? Ponadto, całość wydawała się “pozbawiona charakteru” i “zbyt nowoczesna”.
Zmiany nie wszystkim się spodobały, jednak większość w końcu do nich przywykła. Teraz, po piętnastu latach fani Pepsi muszą przygotować się na kolejne zmiany – i ponowne przyzwyczajanie się do nowego wyglądu produktów.
W nowym logo nazwa “Pepsi” znajdzie się wewnątrz znaku, a nie tak jak dotychczas – poniżej. Zmianie uległ także font – nowy jest swego rodzaju powrotem do przeszłości, ponieważ przypomina ten sprzed ostatniego rebrandingu, a nawet z lat 90-tych XX wieku. Jak się okazuje, zmiana spowodowana jest tym, że klienci bardziej kojarzyli stare logo, niż to używane od 2008 roku.
W Stanach Zjednoczonych nowe logo pojawi się jeszcze w tym roku – pierwsze produkty trafią na półki jesienią. W Polsce Pepsi po rebrandingu zobaczymy dopiero w 2024 roku.
Zobacz też: Koniec Naszej Klasy. Serwis został wyłączony po 15 latach