Reklama na TikToku - czy to działa? - NoweMedium.pl

Reklama na TikToku – czy to działa?

TikTok to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Rok 2022 był bez wątpienia rekordowy dla marki, a ilość aktywny użytkowników nieustannie wzrasta. Reklamodawcy zastanawiają się, czy warto inwestować w reklamę na TikToku. A jeśli tak, to w jakiej formie, by była rzeczywiście skuteczna i przynosiła pożądane rezultaty. Przygotowaliśmy krótką analizę wraz ze wskazówkami.
fot. materiał partnera / unsplash.com

Reklama na TikToku – czy warto?

Zacznijmy od kilku statystyk, które pozwolą lepiej zrozumieć potęgę TikToka. Otóż jest on obecny w ponad 150 krajach i ma ponad 1 miliard użytkowników. W Polsce mamy ponad 4 miliony aktywnych użytkowników platformy, którzy średnio odwiedzają aplikację 12 razy dziennie i spędzają w niej ponad godzinę. Największą grupę użytkowników stanowią osoby pomiędzy 18. a 24. rokiem życia, a tuż za nią plasuje się grupa 13-17 lat. Co ciekawe, ponad 60% użytkowników jest pełnoletnich, co powinno skłonić nas do refleksji nad tym, że istnieje duża szansa na to, że znajdziemy w tej społeczności grupę docelową reklam na TikToku wielu marek!

Specyfika marketingu na TikToku

Osoby odpowiedzialne za marketing marek zaczęli doceniać potencjał reklamowy platformy TikTok. Jest to aplikacja, w której mogą w skuteczny sposób kreować potrzeby użytkowników, promować swoje produkty, generować leady, ale też tworzyć inspirujący content, który zbuduje wizerunek marki i wesprze jej sprzedaż. Kluczem do sukcesu na TikToku jest to, by tworzyć nieszablonowe reklamy, które przykują uwagę grupy docelowej i wywołają pożądaną reakcję. Aplikacja oferuje marketerom wiele narzędzi analitycznych, dzięki którym mogą oni śledzić trendy i wchodzić w interakcje ze swoimi odbiorcami.

Rodzaje reklam na TikToku

TikTok daje reklamodawcom różne możliwości tworzenia kampanii reklamowych. Co ciekawe, niektóre z formatów nie wymagają nawet prowadzenia profilu na TikToku. Niemniej już na wstępnie eksperci z Tears of Joy – Agencji Influencer Marketingu zaznaczają, że warto jest prowadzić konto na platformie i wykorzystywać je do kontaktu z odbiorcami, przekazywania im ciekawego contentu, reklamowania się.

Jeśli chodzi o typowe reklamy, to warto wiedzieć, że musi być ona materiałem wideo bądź animacją. Zakup reklamy odbywa się w dwóch modelach – aukcyjnym oraz rezerwacyjnym.

  • Reklamy TikTok w modelu aukcyjnym

Pierwszy dedykowany jest kampaniom, których celem jest traffic, czyli zwiększenie ruchu na stronie www, ale też generowanie wyższej konwersji, budowanie zasięgu, zwiększanie liczny wyświetleń czy instalacja aplikacji. Zaletą modelu aukcyjnego jest większa elastyczność. Nie ma tu też żadnych opłat „ryczałtowych”, a reklamodawca ma do wyboru jeden z pięciu modeli określania stawek (CPC, oCPC, CPM, oCPM i CPV). Co istotne dostępne są tutaj wyłącznie reklamy In-Feed, czyli pionowe reklamy wideo z dźwiękiem, których długość wynosi od 5 do 60 sekund. Odbiorom będą one prezentowane w sekcji „Dla Ciebie”.

  • Reklamy TikTok w modelu rezerwacyjnym

W modelu rezerwacyjnym z góry są ustalone stawki i reklamodawca nie może ich samodzielnie zmieniać. Formaty są różne – np. #Hashtagchallenge, w którym zaprasza się użytkowników do 6-dniowego wyzwania marki; TopView, czyli 24-godzinny pełnoekranowy format wideo z dźwiękiem (reklama włącza się po uruchomieniu aplikacji i gwarantuje 100% widoczności); Brand Premium, czyli format wideo z wyeksponowanym CTA zachęcającym do działania oraz wiele innych.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *