5 sposobów na lepszą rekrutację pracowników! - NoweMedium.pl

5 sposobów na lepszą rekrutację pracowników!

Współczesny rynek pracy coraz bardziej należy do pracowników. To pracodawcy konkurują o najlepszych specjalistów, a nawet dobrze prosperujące talenty, które dopiero kończą edukację. Wśród pracodawców panuje zatem konkurencja, więc warto dołożyć wszelkich starań, aby poprawić swoje procesy rekrutacyjne. Oto 5 sposobów na lepszą rekrutację pracowników!
fot. materiał partnera

​#1 ​Employer branding

Potencjalni kandydaci oceniają dziś pracodawców wieloaspektowo. Oczywiście każdemu wciąż zależy na jak najwyższym wynagrodzeniu, stabilnym zatrudnieniu, a także świadczeniach pozapłacowych, ale to nie wszystko. Nie bez znaczenia pozostają takie czynniki jak przejrzysta ścieżka kariery, w tym możliwość awansu, możliwość rozwoju, a także przyjazne środowisko pracy. Jak uświadomić kandydatom, że pracodawca będzie dla nich odpowiednim wyborem? Poprzez employer branding!

To nic innego jak budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Dziś nie należy bagatelizować tego narzędzia, zwłaszcza, że konkurenci z niego korzystają. Employer branding polega częściowo na działaniach zewnętrznych, takich jak udział w targach pracy i konferencjach. Dodatkowo warto prowadzić aktywne działania w mediach społecznościowych, a także rozbudować zakładkę kariery na stronie firmowej.

Nie bez znaczenia pozostaje wewnętrzny employer branding polegający na aktywnościach skierowanych do już zatrudnionych. Zaliczają się do nich wspomniane benefity pracownicze, szkolenia dla pracowników i inne narzędzia podnoszenia kwalifikacji, nagrody i premie, dbanie o work-life balance, a także realnie atrakcyjne imprezy firmowe. Wieści o przyjaznym środowisku pracy i możliwościach oferowanych przez pracodawcę łatwo rozchodzą się pocztą pantoflową.

​#2 ​Rekrutacja pracowników przez agencję

Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa powinny rozważać rekrutację pracowników przez agencję pracy, na przykład LeasingTeam. Dlaczego to się opłaca? Ponieważ utrzymywanie własnego, naprawdę profesjonalnego działu HR, który potrafi wyłowić i zweryfikować najlepszych kandydatów jest bardzo kosztowne. Lepiej z tego zrezygnować niż prowadzić rekrutacje na pół gwizdka. Agencje rekrutacyjne posiadają ekspercką wiedzę i znajomość nowoczesnych technik rekrutacyjnych. Najważniejsze, aby czytelnie przedstawić agencji swoje oczekiwania odnośnie kandydatów.

​#3 ​Direct search

Direct search, czyli poszukiwanie kandydatów pasywnych stanowi ciekawą alternatywę dla tradycyjnych ogłoszeń o pracę. W ten sposób można wyłowić odnoszących sukcesy specjalistów idealnie wpisujących się w oczekiwania pracodawcy. Metoda dotyczy przede wszystkim rekrutacji na wyższe stanowiska. Pozwala na zatrudnienie niemal każdego specjalisty, a nie wyłącznie rekrutację spośród tych, którzy akurat poszukują zatrudnienia.

​#4 ​Współpraca z uczelniami

Wiele przedsiębiorstw nieprzypadkowo podejmuje naprawdę zaawansowaną współpracę z uczelniami prowadząc wspólne projekty, a także oferując studentom praktyki i staże. Już na tym etapie warto poszukiwać prawdziwych talentów, które po pozytywnej weryfikacji zasilą organizację i być może zwiążą się z nią na lata ku zadowoleniu obu stron.

​#5 ​Rekrutacje wewnętrzne

Standardowe metody rekrutacji warto od czasu do czasu uzupełniać rekrutacjami wewnętrznymi. Nie chodzi wyłącznie o to, że w ten sposób pracownicy dostrzegają możliwość awansu są lepiej zmotywowani. Zatrudnienie pracownika, który dotychczas się sprawdzał na innym stanowisku i zna specyfikę przedsiębiorstwa podwyższa prawdopodobieństwo skutecznej rekrutacji, a także skraca czas wdrożenia pracownika do jego nowych obowiązków.

Więcej z NoweMedium.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *